Avancronica ședinței ordinare a Consiliului Local Bacău de mâine

Mâine, 31 octombrie 2016, începând cu ora 11:00, la Centrul de Afaceri și Expoziții, voi participa la cea de-a patra ședință ordinară a Consiliului Local al municipiului Bacău pe care o prind în calitate de consilier local independent. Restul au fost extraordinare.

Ordinea de zi este destul de generoasă, cuprinzând 21 de proiecte anunțate odată cu dispoziția semnată de primarul Cosmin Necula, plus alte 4 proiecte „peste ordinea de zi”, acestea din urmă fiindu-ne aduse la cunoștință abia vineri, fix înainte de a participa la ședința Comisiei juridice. Tot vineri după-amiază aceste 4 proiecte au fost publicate pe site-ul Primăriei Bacău.

  • 1. conferirea titlului de Cetățean de Onoare al municipiului Bacău, post mortem, pilotului Șocae C. Voicu. Acesta a decedat în urma prăbușirii elicopterului SMURD în Republica Moldova.
  • 2. aprobarea execuției bugetare pe trimestrul III:

Așa cum am relatat zilele trecute, din punctul acesta de vedere este dezastru la Primăria Bacău: doar 12% din investițiile planificate pentru anul 2016 au fost realizate până în octombrie. Dacă executivul condus de primarul Cosmin Necula o ține tot așa, la sfârșitul anului vor rămâne multe zeci de milioane de lei în buget. Cu atâtea lucruri de făcut și de rezolvat în municipiul Bacău, ar fi de-a dreptul scandalos să rămânem cu ditamai excedentul bugetar la finalul anului.

cristian ghinghes cosmin necula consiliul local bacau

Pe cifre:
– plăți realizate de doar 222.209.171 lei din cele 356.392.470 planificate pentru 30.09.2016, ținta finală anuală fiind de 403 milioane;
– la secțiunea de funcționare, doar 210.973.849 lei din cele 260 prevăzute în buget, ținta finală la sfârșitul lunii decembrie fiind de 307 milioane;
– la dezvoltare (investiții), Primăria Bacău stă cel mai prost: doar 11.235.322 realizate din cele 95.595.080 ce trebuiau cheltuite până la 30.09.2016. Ținta finală anuală: 96.102.430.

Nici la venituri nu stăm excelent:
– încasări de 277.355.586 din cele 321 milioane planificate pentru primele 3 trimestre;
– secțiunea de dezvoltare ne trage cel mai tare în jos, cele 50 de milioane lipsă fiind cauzate în principal de nerealizarea la termen a proiectelor pe fonduri europene începute și făcute praf de fosta administrație Stavarache-Tescaru-Bîrzu.

  • 3. rectificarea Bugetului de venituri și cheltuieli și Programul de investiții pe anul 2016:

– 6.000.000 în plus pentru plata datoriilor către Thermoenergy Group SA (CET) reprezentând pierderile de pe rețeaua de transport a agentului termic;
– 3.221.000 lei în plus la „Asistență socială” pentru plata asistenților personali, a indemnizațiilor pentru persoanele cu handicap grav și a tichetelor sociale pentru pensionari;
– 8.100 lei pentru instalarea unei bariere la intrarea în incinta Spitalului de Pneumoftiziologie;
– la mediu: 215.000 lei în plus pentru modernizarea platformelor de colectare a deșeurilor, respectiv 385.000 lei pentru construirea de adăposturi pentru câinii comunitari și 83.830 lei pentru branșamentele unor consumatori de pe str. Ștefan cel Mare;
– 240.000 lei în plus la „transporturi” pentru achiziționarea a trei autoutilitare (voi întreba la ședință despre ce autoutilitare este vorba).
– au fost tăiate creditele bugetare neangajate de la „Cultură, recreere și religie”;
– au fost diminuate creditele alocate pentru construirea unui modul la Centrul de Afaceri și Expoziții Bacău cu suma de 931.930 lei.

  • 4. punerea la dispoziție a Teatrului de Vară către colegiile „Vasile Alecsandri” și Artă „George Apostu” în vederea organizării Balului Bobocilor (10 noiembrie, respectiv 25 noiembrie);

Concert Gheorghe Zanfir la Teatrul de Vara (1)

  • 5. acordarea unui sprijin de 10.000 de lei către Universitatea „George Bacovia” pentru organizarea ediției a II-a a Conferinței naționale cu participare internațională „Devianță și Criminalitate. Evoluie, Tendințe și Perspective – DECRET” (24-25 noiembrie 2016);
  • 6. aprobarea tarifului pentru activitatea de eliminare/depozitare a deșeurilor la Celula II a depozitului județean de deșeuri, realizată prin Proiectul Sistem Integrat de Management al Deșeurilor în Județul Bacău, până la desemnarea unui operator privat, în cuantum de 53,63 lei/tonă + TVA;
  • 7. modificarea organigramei Primăriei Bacău, în sensul transformării unui post de referent de specialtiate clasa II din cadrul Compartimentului Protecție Civilă în funcția publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior;
  • 8. modificarea sediului social al Poliției Locale (str. I.L. Caragiale nr. 2), în urma mutării acestei instituții;
  • 9. acordarea unui ajutor de urgență de 8.000 de lei doamnei Leca Alina-Elena pentru fiul Leca Yanis-Ștefan, cu scopul acoperirii cheltuielilor privind costul unei intervenții chirurgicale necesare;
  • 10. acordarea unui ajutor de urgență de 38.400 lei domnului Macovei Alexandru-Florin, pentru refacerea casei deteriorate de pe str. Frunzei nr. 35 în urma unui incendiu produs în data de 08.10.2016;
  • 11. atribuirea numelui „Sanity” Școlii Sanitare Postliceale Bacău;
  • 12. aprobarea unui schimb de locuințe sociale între dl. Păduraru Constantin și doamna Roșu Marinela;

Este unul dintre cazurile pe care le-am aprobat în cadrul primei ședințe a Comisiei pentru locuințe sociale la care am participat pe 15 septembrie 2016.

  • 13. aprobarea dreptului de uz și de servitute către E-On Distribuție pentru alimentarea cu energie electrică a noii clădiri de birouri SRI Bacău aka UM 0793 (str. Alexei Tolstoi);
  • 14. aprobarea dreptului de uz și de servitute către E-On Distribuție pentru alimentarea cu energie electrică și gaze naturale a unor rețele, conducte și branșamentele de pe străzile Holtului, Milcov și Alecu Russo;
  • 15. aprobarea dreptului de uz și de servitute către E-On Distribuție pentru reabilitarea unor rețele electrice de pe străzile Prelungirea Bradului, Vrancei, Agudului, Avram Iancu, Banatului, Decebal, Maramureș și Tolstoi;
  • 16. aprobarea dreptului de uz și de servitute către E-On Distribuție a unor suprafețe de teren pentru alimentarea cu energie electrică a Ansamblului rezidențial „Bacovia” (str. Tazlăului nr. 7A);
  • 17. închirierea unui spațiu de 179 mp din incinta Punctului Termic nr. 64 (str. Ștefan cel Mare), prin licitație publică deschisă, la prețul de pornire de 11 lei/mp/lună.
  • 18. acceptarea donației unui teren în suprafață totală de 997 mp situat în str. Abatorului nr. 5 și Calea Moinești în vederea construirii unui sens giratoriu de către SC Dedeman SRL, compania urmând să construiască un nou magazin în zonă;
  • 19. trecerea din domeniul public în domeniul privat a unui teren de 1 ha (localizat undeva între drumul spre comuna Sărata și Aeroportul Bacău) ce revine lui Iordache Ciupercă;

8 apus bacau drum sarata

  • 20. completarea inventarului centralizat al domeniului privat al mun. Bacău (cu balcoane și garaje ce nu erau menționate în inventar);
  • 21. respingerea unor plângeri prealabile formulate de IPJ Bacău și MAI prin care aceste 2 instituții solicită anularea HCL nr. 237/31.08.2016;
  • 22A. aprobarea unui protocol de colaborare privind organizarea unui program de pregătire pentru funcționarii publici și personalul din administrație, împreună cu Institutul „Elie Wiesel” și Muzeul Memorial al Holocaustului „Washington”, privind antisemitismul, extrem-naționalismul, homofobia, intoleranța, rasismului, xenofobiei și Holocaustului;
  • 22B. darea în administrarea Poliției Locale a unui apartament din str. Pictor Aman nr. 94D, pe o perioadă de 10 ani, în vederea închirierii către salariații din subordine;
  • 22C. completarea Comisiei Tehnice care se ocupă de actele procedurale pentru aplicarea Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile pentru activități nonprofit:

Vor face parte din comisie Caleap Florin (inspector la Administrare Baze Sportive), Rotaru Raluca (inspector la Secretariat Protocol – Audiențe) și Anca Anti (inspector la Serviciliul Implementare proiecte).

stadionul bacau paragina

  • 22D. inițierea demersurilor legale în vederea evaluării municipiului Bacău drept potențial „Oraș European al Sportului 2017”:

Acest titlu este gestionat de un ONG european, ACES Europe (European Capitals and Cities of Sport Federation), care dorește să evalueze orașul nostru în perioada 1-3 noiembrie 2016. Această evaluare urmează să ne coste 9.000 de lei, constând în cheltuieli de deplasare a delegației ACES Europe și taxa de participare de 1.200 de euro. Vă reamintesc că pentru înscrierea Bacăului la titlul Capitala Tineretului din România nu a fost cheltuit niciun ban de la bugetul local până în momentul de față.

Toate proiectele de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor. Ședințele comisiilor au avut loc joi și vineri, 27 și 28 octombrie 2016, așa că nu mai are rost să public programarea acestora.

Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?

3 thoughts on “Avancronica ședinței ordinare a Consiliului Local Bacău de mâine

  1. Cum poate un cetatean sa propuna un subiect de discutie in sedintele Consiliului? Domeniul cultura in Bacau!

    1. La propunerea primarului sau a oricarui consilier, la sedintele ordinare (cele de la sfarsitul lunii). Daca imi explicati despre ce e vorba, va pot ajuta eu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *