Testarile initiale, intre reforma si bataie de cap

Prin noua Lege a educatiei, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a impus elevilor claselor II – XII sa sustina la inceputul fiecarui an scolar o testare initiala pentru fiecare disciplina. Notele nu vor fi trecute in catalog, insa nivelul de pregatire la care se afla elevii va fi interpretat de catre profesori si transmis catre fiecare parinte in parte, respectiv catre directiune in vederea stabilirii cotei clasei si a scolii.

De asemenea, rezultatele vor fi trimise de catre directiunea fiecarei unitati de invtamant la Inspectoratul Scolar Judetean. Interesant este ca elevii sunt nevoiti ca intr-un interval de cateva zile sa sustina peste 10 evaluari. Fiecare profesor va fi nevoit sa comunice PERSONAL parintilor rezultatele si nivelul la care se afla elevul la materia respectiva. De altfel, planul de recuperare este un alt punct pe lista lucrurilor pe care profesori sunt nevoiti sa le faca la inceput de an scolar. Un dulap de hartii, pe scurt.

Vor fi inspectii si controale din belsug in acest an scolar. Evolutia elevilor va fi urmarita plecand de la aceste testari initiale, prin urmare le recomand celor de seama mea sa le ia in serios, in ciuda faptului ca notele nu vor fi trecute in catalog.

Pe de alta parte si trecand peste toate aceste parti rele, se pare ca ne indreptam in directia potrivita. Un control strict asupra pregatirii elevilor si a modului in care predau profesorii era necesar pentru invatamantul romanesc.

Suntem o generatie de sacrificiu sau cel putin asa ne place sa credem. Sa speram ca ce se intampla nu este doar un rezultat al nevoii actualei clase politice de a arata ca se face reforma, ci acea schimbare care sa puna accentul pe nevoile reale ale elevilor.

One thought on “Testarile initiale, intre reforma si bataie de cap

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *