La începutul săptămânii am participat, alături de nu mai puțin de 200 de tineri, la trainingul Knock the Vote for Martin Schulz in Romania. N-a fost chiar un training, ci un workshop foarte concentrat și totodată folositor. Am avut de la cine învăța: Gullaume Liegey, consultant politic al PES (Party of European Socialists), omul care a coordonat campania lui Francois Hollande pentru prezidențialele câștigate în 2012.
Evenimentul a fost organizat de PES activists România, în colaborare cu TSD București și PSD București. După cum a spus-o și Victor Negrescu, președintele PES activists România, în deschiderea evenimentului, Partidul Socialiștilor Europeni intenționează, prin proiectul Knock the Vote, să creeze o structură europeană de campanie prin care activiști ai PES și PSD să comunice direct cu cetățenii, pentru a-i convinge să voteze la alegerile europarlamentare cu PSD, deci implicit cu Martin Schulz, candidatul stângii europene pentru președinția Comisiei Europene (Guvernul U.E.).
Am aflat lucruri interesante și de la Marije Lafeber, secretar general adjunct al PES, însă consultantul Gullaume Liegey a făcut diferența, arătându-ne câteva tehnici de comunicare și interacțiune cu cetățenii care ar stârni interesul nu doar în rândurile celor care urmează să facă door-to-door în campaniile electorale, dar și tuturor studenților de la științe politice, marketing și, de ce nu, comunicare. Pe scurt, campania door-to-door este cea mai eficientă. Pliantele și aparițiile în mass-media ajută la creșterea și menținerea notorietății, însă nu scot oamenii la vot. Interacțiunea cu electoratul este însă de mare folos și este forma de campanie pe care stânga europeană mizează la alegerile europene din luna mai.
În cadrul workshop-ului, activiștii PES România au pus la cale un scurt joc de rol, cu scopul de a scoate în evidență părțile atât pozitive, cât și negative ale metodei de campanie door-to-door. Video jos.
Prezentă la eveniment a fost și europarlamentarul Corina Crețu, vicepreședinte al Grupului S&D din Parlamentul European și cea care deschide lista PSD pentru alegerile europarlamentare de anul acesta:
România are de doi ani de zile un guvern de centru-stânga, iar rezultatele se văd. Publicațiile străine cunoscute arată că România are 3,5% creștere economică, cea mai mare din Uniunea Europeană. De același model are nevoie și Uniunea Europeană, un model total diferit față de cel al austerității, implementat în ultimii ani de familia europeană de dreapta care încă se află la conducerea Comisiei Europene. Ultimele sondaje de opinie arată că socialiștii conduc, Martin Schulz având mari șanse să devină noul președinte al Comisiei Europene. Va trebui să mobilizăm toate forțele. E vorba de activiști, de mediul online, dar și de oamenii nehotărâți, cărora trebuie să le spunem că votul lor este foarte important pentru politica adoptată la nivel european. Am suferit destul din cauza politicilor de dreapta.
Au mai luat cuvântul Claudia Țapardel (candidat PSD la alegerile europarlamentare) și Janina Sitaru (secretar general PES activists România). Go-go, Martin Schulz! Pagina acestuia de Facebook e plină de tineri și acesta este unul dintre motivele pentru care va primi indirect votul meu. 🙂