Chiar dacă ziua de ieri a fost liberă, Ministerul Finanțelor Publice a lansat în dezbatere publică proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2017, cu tot cu anexele care detaliază bugetele ordonatorilor principali de credite la nivel național (ministere, servicii, instituții autonome). Analizându-le, primul lucru la care m-am uitat este bagajul de investiții destinat Bacăului și implicit regiunii Moldova.
Primul domeniu la care m-am uitat sunt transporturile. După o citire pe capitole, bazată pe cuvinte cheie, a bugetului dedicat Ministerului Transporturilor, am ajuns (oare pentru a câta oară?) la concluzia că basculantele de voturi ale cetățenilor din județele Moldovei pe care PSD le încasează la fiecare scrutin electoral nu valorează mai nimic și că băieții „mari și puternici” de la București parcă s-au înțeles să condamne această regiune la subdezvoltare.
Dacă aveți răbdare să parcurgeți cele aproape 400 de pagini ale documentelui, veți observa că toată regiunea de nord-est a țării apare pe lista investițiilor guvernamentale din acest an cu bani pentru vreo 4 centuri ocolitoare, un terminal intermodal, câteva peticiri restante la infrastructura rutieră și feroviară și atât. Zero fonduri pentru drumuri expres, autostrăzi sau aeroporturi.
Așadar, cu ce se alege Bacăul?
- continuarea lucrărilor la Centura Bacău: alocare pentru 2017 de doar 202,8 milioane lei din necesarul de 566,5 milioane, aceasta depinzând de finanțarea europeană care deocamdată nu este atrasă pentru acest obiectiv (adică nu există contract de finanțare semnat cu Comisia Europeană pentru Centura Bacău);
- demararea lucrărilor la terminalul intermodal de transport Bacău.
Atât.
Forma actuală a bugetului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice al Guvernului Grindeanu nu cuprinde nicio referire la autostrada Iași – Târgu Mureș sau la autostrada A7/drumul expres Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani pentru care în acest moment se desfășoară licitațiile în vederea realizării studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru toate cele 4 tronsoane. Vor fi abandonate ori puse pe pauză aceste proiecte, în ciuda faptului că apar în Master Planul General de Transport (MPGT)?
Nu știu ce fac la ora asta cei 14 parlamentari aleși ai județului Bacău, dar ar trebui să își pregătească amendamentele la acest buget propus de guvernul PSD-ALDE. Cât despre deputații și senatorii puterii, vă recomand să printați rezultatele de la alegeri și să le trântiți pe masa de lemn de cireș partid. Asta dacă vă țin balamalele și vreți să faceți ceva pentru băcăuani. Dacă nu, somn ușor, e ultimul vostru mandat!
Update: a dat și Digi24 o știre pe această temă.
Primar PSD, presedinte de CJ PSD, parlamentari majoritari de la PSD – deci nu mai au absolut nicio scuza sa nu ceara si sa faca lucruri pentru Bacau!
Lasati ca a fost in capul prioritatilor in perioada celor de la fost CD,pdl actual PNL si PMP.Cita ipocrizie.Inca nu ati aflat cine a anulat contractual autostrazii Brasov-Bors si Comarnic -Brasov?Nu ati aflat ca in momentul grabirii proiectului Iasi-Tg Mures cineva a intrat la bulau din motive de ,,transormator”.Nu intelegeti ca faceti jocurile unor reprezentati ai celor care nu vor dezvoltarea acestei zone,pentru ca se vrea a fi ,,gri”?
offtopic: @kristofer : de ce nu se mai actualizeaza locurile de munca pe http://www.bacau.anofm.ro/Centralizator.pdf ?