Piste pentru biciclete de 27 de kilometri și transport public prioritizat în Bacău

Nu sunt multe de apreciat și de lăudat la administrația Necula, dar dacă e să punctez un lucru pe care primarul l-a înțeles încă de la începutul mandatului este că trebuie să urgenteze realizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (care în 2016 abia a fost prins în buget la insistențele mele) și pe urmă să se apuce de aplicarea lui, prin realizarea proiectelor propuse de specialiștii care au lucrat la această strategie integrată ce are ca principal scop redarea orașului către oameni.

Încă de anul trecut v-am spus că principalul proiect din planul de mobilitate se referă la prioritizarea transportului public și realizarea pistelor pentru biciclete și nici nu avea cum să fie altfel. Dacă vrem mai puțină poluare, mai puțin zgomot și toto mai mult spațiu pentru pietoni și bicicliști, dar și o mai mare calitate a vieții în Bacău, trebuie să ieșim din logica inginerilor de trafic (pasaje rutiere peste pasaje rutiere, carosabil cât mai larg etc) și să abordăm infrastructura urbană cu gândul la oameni. Ziceam atunci că PMUD este un document bine realizat, iar aplicarea întocmai a măsurilor propuse ar putea transforma în bine Bacăul în doar câțiva ani de zile.

Astăzi, primarul a anunțat că, în grupul de lucru constituit pentru realizarea acestor proiecte, au fost definitivate traseele viitoarelor piste pentru biciclete (denumite coridoare pentru deplasări nemotorizate), care măsoară 27 de kilometri, dar și cele 30 de stații de autobuz care urmează să fie modernizate. De asemenea, 80 de intersecții și treceri de pietoni aferente vor face parte dintr-un amplu sistem de management al traficului care va prioritiza transportul în comun și mersul cu bicicleta. În sfârșit, o veste bună dinspre Primăria Bacău!

Astfel, proiectele prinse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru care militez încă din 2014 sunt pe cale să prindă contur cu fonduri europene însumând 40 de milioane de euro. Voi urmări cu mare atenție implementarea lor, căci atunci când vorbim de coridoarele pentru bicicliști, execuția și felul în care sunt gândite sunt vitale.

Măcar demararea acestor proiecte să îi iasă actualei administrații. Oricum, e un pas înainte. Cei 27 de kilometri de piste pentru biciclete și prioritizarea transportului public, lucrurile pentru care fac eforturi de ani de zile prin acțiuni și demersuri, devin realitate în Bacău!

Mă bucur că primarul Necula a înțeles necesitatea acestor proiecte și nu pot decât să adresez mii de mulțumiri băcăuanilor care în acești ani de zile au participat la zecile de acțiuni marca Băcăuanii vor piste pentru biciclete. Noi am făcut lucrurile să se miște, să nu uitați asta, și tot noi avem dreptul să monitorizăm aceste proiecte și să ne asigurăm că ele vor fi executate ca la carte și după nevoile noastre.

proiecte mobilitate bacau

În altă ordine de idei, ne vedem miercuri ca să vorbim despre soluțiile de mobilitate (transport, trafic, parcări, bicicliști, pietoni) ce ar trebui implementate în Bacău astfel încât al nostru municipiu să devină un oraș pentru oameni. Vor fi prezenți experți în mobilitate urbană, dar și reprezentanți ai unor grupuri civile locale și ai autorităților. Vă așteptăm în sala de conferințe a pensiunii centrale Studio, începând cu ora 14:00! Detalii aici.

2 thoughts on “Piste pentru biciclete de 27 de kilometri și transport public prioritizat în Bacău

    1. Nu serveste nimic. PMUD e foarte clar, indica in mod concret ce trebuie facut in Bacau ca sa avem un oras decongestionat, deci primarul n-are incotro si trebuie sa respecte documentul daca vrea fonduri europene pentru mobilitate urbana.
      De altfel, nu vad rostul orgoliilor pe subiectul acesta. De asta am si primit cu bucurie anuntul. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *