Mi se pare foarte interesant cum, în plină criză a facturilor la energie, ditamai furnizorul de gaz și curent electric își închide porțile sediului local din str. Ștefan cel Mare „pentru a limita răspândirea virusului COVID-19”. Mai mulți băcăuani mi-au semnalat în ultimele zile că activitatea magazinului E.ON din Bacău a fost suspendată și că, vrând să ceară explicații pentru facturile primite, încearcă telefonic și nu reușesc, vorbindu-le robotul cu zecile de minute.
Dorim să te asigurăm că suntem în permanență preocupați de siguranța ta și a angajaților noștri și depunem toate eforturile pentru a limita răspândirea virusului COVID-19. Astfel, începând cu 07 februarie a.c. am decis să suspendăm temporar activitatea magazinului E.ON, măsura fiind una preventivă care are ca scop protejarea sănătății publicului.
Dacă bunicii noștri nu se descurcă cu internetul și sunt ținuți la telefonul cu robotul zeci de minute încontinuu, cum pot primi explicațiile necesare pentru facturile imense pe care le-au recepționat în poștă în această perioadă?
Din punctul meu de vedere, restricționarea programului de activitate cu publicul interesat de furnizarea acestor utilități publice este cel puțin discutabilă, ca să nu-i spun chiar scandaloasă, motiv pentru care, în numele băcăuanilor care mi-au adus la cunoștință această problemă, am transmis deja o adresă Protecției Consumatorului, dar și o notă internă biroului din Primăria Bacău ce se ocupă de autorizarea economică.
Să nu uităm că autorizațiile de funcționare eliberate de primărie cuprind și mențiuni privind programul de funcționare, lucru prevăzut inclusiv în Regulamentul privind activitățile comerciale ce se desfășoară pe raza municipiului Bacău (art. 22 din HCL 161/2021).
Drepturile consumatorilor trebuie protejate și, ca reprezentant al băcăuanilor, consider că este inclusiv responsabilitatea mea de a depune eforturi astfel încât acest lucru să se întâmple cel puțin la nivel local.
foto via Lucian Șerban
Vai, tu, sa ne anunti daca rezolvi ceva cu inscrisurile tale :))
nici primaria nu lasa cetatenii fara certificat sa plateasca taxe sau sa puna intrebari la CIC..
Să știți că aceeași problemă am ridicat-o și eu lunile trecute. Din păcate, nu am atribuții în acest sens și nu pot da dispoziții cu privire la programul sau accesul de la Centrul Informare Cetățeni. Din câte știu, Primăria Bacău este în prezent parte a unui dosar la CNCD (Consiliul Național pentru Combatere a Discriminării) ca urmare a unor reclamații formulate de băcăuani care se plâng de situația semnată de dumneavoastră.
Ăștia sunt stat în stat. Nu au teama de nimic. Amenzile pe care le iau sunt sunt de râsul curcilor. ANRE veghează că nu cumva sa i deranjeze cineva .
Acești operatori au propriile reguli, știute si aplicate după bunul lor plac. Eu am ales să nu achit nicio factură emisă pentru consum „estimat”, pe baza unui „contract” pe care nu l-am semnat.