După mai bine de 15 ani de așteptare, Bacăul intră în rândul orașelor cu variantă ocolitoare funcțională. A fost un parcurs lung, presiunea civică determinând în cele din urmă guvernanții de după 2017 să își facă treaba, iar pe politicienii locali să își îndeplinească datoria pe care o aveau față de băcăuani.
De centură nu se bucură doar șoferii aflați în tranzit, ci mai ales locuitorii orașului, datorită valorilor de trafic mai scăzute ce automat înseamnă mai puțină poluare, mai puțin zgomot, mai puțin timp pierdut în trafic și, desigur, siguranță sporită.
Dar, pentru a ne bucura complet de finalizarea integrală a Centurii Bacău (cu brațul nordic și nodul Holt deschise ieri), trebuie ca la nivel municipal să adoptăm un set de măsuri, cu acordul Poliției Rutiere și al CNAIR, astfel încât traficul greu din toate sensurile să ocolească orașul, iar în Bacău să aibă acces doar mașinile de mare tonaj care plătesc permisul de liberă trecere.
În acest sens, în calitate de membru al Comisiei de Circulație, am solicitat deja compartimentului de resort din cadrul Primăriei Bacău să pregătească actele și măsurile necesare astfel încât tranzitul greu să nu mai deranjeze niciun cartier al orașului. Chiar îmi doresc ca în curând toate intrările în oraș să fie monitorizate electronic, iar controlul să fie automat.
Ai TIR și vii de la Piatra Neamț spre Onești? Ocolești orașul pe centură. Vii de la Moinești și te duci spre București? Faci stânga, urci pe centură și ocolești orașul. De asta avem centură, așa că trebuie să profităm de această mult așteptată infrastructură până la capăt!