Astăzi, începând cu ora 13:00, suntem convocați la Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov” pentru ședința ordinară a Consiliului Local al municipiului Bacău aferentă lunii noiembrie. Pe ordinea de zi, întocmită de primar, sunt înscrise 30 de proiecte de hotărâre.
Cele mai relevante se referă la demararea, în sfârșit, a unor investiții din planul aprobat la începutul anului, o rectificare bugetară care merită atenția tuturor (serios, banner cu „la mulți ani” care costă 8.000 de euro?), o serie de operațiuni referitoare la domeniul privat aflat în proprietatea municipiului (concesionări, schimburi de locuințe sociale sau ANL), dar și alte inițiative care v-ar putea suscita interesul. Ca de obicei, le-am analizat și le-am rezumat pe toate înainte de ședința care stă să înceapă.
Așadar, proiectele care urmează să se dezbată și să se voteze la ședința de astăzi:
- 1. conferirea titlului de Cetăţean de Onoare al municipiului Bacău sportivei Simona Axinte (Păduraru);
- 2. rectificarea bugetului local pe anul 2017;
Ce se diminuează:
– 1.100.000 de la ajutoarele sociale pentru încălzirea locuinței;
– 68.000 de la fondurile dedicate finanțărilor nerambursabile pentru activități sociale;
– 499.000 lei de la subcapitolul Creș întrucât angajarea de personal suplimentar a fost amânată pentru anul 2018;
– 190.000 lei de la totemul #Hello Bacău;
– 18.000 lei de la echipament periferic;
– 40.000 lei de la sisteme complete PC;
– 198.229 de la decorațiunile de iarnă;
– 95.000 lei de la reabilitarea Bazei sportive Lucrețiu Avram;
– 22.278 de la elementele de siguranță și intervenții în caz de incendiu pentru Centrul Social pentru Îngrijire Persoane Vârstnice;
– 80.000 lei de la reabilitarea termică a blocurilor 3 A și B din str. Radu Negru și 32 A și B din str. Letea.
Ce obiective primesc bani în plus:
+ 800.000 lei pentru materialele necesare deszăpezirii;
+ 555.000 lei pentru achitarea unor facturi de energie electrică;
+ 300.000 lei în plus pentru CSM Bacău;
+ 12.000 lei pentru chiria de la sediul DITL din str. V. Alecsandri;
+ 100.000 lei pentru extinderea și reabilitarea sediului Stării Civile;
+ 160.000 lei pentru obiectivul „calculator sistem desktop”;
+ 34.000 lei pentru un banner „La mulți ani”;
+110.000 lei pentru un banner traversare;
+ 10.000 lei pentru „amenajarea unui teren” în zona Făgăraș;
+ 4.000 lei pentru sisteme complete PC la Teatrul de vară;
+ 49.507 lei pentru reabilitarea imobilului din str. Milcov cu destinația de centru de cazare temporară a persoanelor fără adăpost;
+ 50.000 lei pentru reabilitarea centrului de copii cu nevoi speciale – documentație;
+ 10.000 lei pentru Rezerva de apă – documentație.
- 3. acordarea unui premiu în valoare de 5.000 lei domnului Pânzar Nicolae, care a împlinit vârsta de 100 de ani;
- 4. punerea la dispoziție către ARB Bacău a sălii Teatrului de Vară, în data de 10 decembrie 2017, pentru organizarea unui concert de Crăciun;
- 5. modificarea HCL 174/28.08.2014 privind proiectul „Asistență tehnică pentru pregătirea aplicației de finanțare și a documentelor de atribuire pentru Programul Regional de Dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în jud. Bacău”. Este vorba de o simplă schimbare a denumirii proiectului;
- 6. mandatarea împuterniciților mun. Bacău în AGA Thermoenergy să aprobe prelungirea cu 12 luni a Scrisorii de garanție bancară de bună plată cu valoarea de 50.000 lei de la BRD-GSG Sucursala Bacău;
- 7. modificarea HCL 305/2017 prin care au fost desemnați reprezentanții CL în consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar de stat:
- 8. punerea la dispoziție către DGASPC Bacău a sălii Teatrului Municipal Bacovia, în data de 3 decembrie 2017, pentru organizarea unui eveniment prilejuit de Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități;
- 9. acordarea Diplomei de onoare și plata unui premiu în valoare de 500 de lei celor 57 de familii din mun. Bacău care au împlinit 50 de ani de la căsătorie și care au depus cerere până la 10 noiembrie 2017;
- 10. modificarea organigramei Poliției Locale, în sensul transformării a 26 de funcții din grad profesional principal în grad profesional superior;
- 11. aprobarea organigramei și a statului de funcții de la Centrul Bugetar Creșe Bacău prin încadrarea a 34 de angajați pe funcția de educator-puericultor, respectiv suplimentarea numărului de personal cu alte 12 posturi contractuale;
- 12. modificarea organigramei Direcției Publice de Evidență a Persoanelor ca urmare a promovării domnului Bour Tudorel în funcția de referent, clasa III, grad profesional superior;
- 13. mutarea sediului GAL Inovare și Dezvoltare Durabilă (IDD) în incinta Școlii Primare nr. 1 Octavian Voicu;
- 14. concesionarea directă pentru 25 de ani către dl. Bălăiță Petru a unei suprafețe de teren de 9 mp din str. Cornișa Bistriței, nr. 23, sc. A, ap. 1, în vederea “intrării în legalitate” a balconului construit abuziv pe domeniul public;
- 15. alocarea a 22.995 lei și punerea la dispoziție a Teatrului de Vară către Fundația de Sprijin Comunitar (ONG de utilitate publică) în vederea organizării Galei Voluntarului Băcăuan 2017 în data de 11.12.2017;
- 16. aprobarea unor schimburi de locuințe ANL:
– Vasilache Vili și o locuință vacantă;
– Bută Paula și o locuință vacantă;
– Chiriac Vasile și o locuință vacantă;
– Nascu Cristinel și o locuință vacantă;
– Gălățanu Constantin și o locuință vacantă;
– Sagarel Violeta Mădălina și Adam Tudor Daniel.
- 17. împuternicirea primarului să încheie contracte de concesionare cu proprietarii construcțiilor edificare pe terenuri concesionate ale mun. Bacău și care ulterior au fost dobândite în mod legal prin modalitățile prevăzute de lege (ex: vânzare);
- 18. punerea la dispoziție către APACA (Asociația Prevenirea Adicției și Comportamentului Adictiv Bacău) a sălii Amfiteatru de la Centrul de Afaceri și Expoziții, în data de 8.12.2017, în vederea organizării unei conferințe de presă și a unei gale;
- 19. modificarea unui contract de concesionare încheiat între municipalitate și SC Sondrio Impex SRL în sensul schimbării destinației din sediu firmă în spațiu prestări servicii – salon de înfrumusețare;
- 20. aprobarea documentației tehnico-economice (faza proiect tehnic) pentru construirea accesului la str. Prelungirea Bradului 101-103;
Conform devizului, întocmit de SC Pro Hidro Instal SRL, lucrările ar urma să se ridice la valoarea de 2 milioane de lei.
- 21. acordarea unui ajutor de urgență de 10.000 lei doamnei Condurache Laura-Irina pentru acoperirea unor cheltuieli ocazionate de înmormântarea soțului;
- 22. aprobarea documentației tehnico-economice (faza SF) pentru realizarea unui sistem informatic integrat pentru managementul interacțiunii cu cetățenii și gestiunea incidentelor care afectează domeniul public al mun. Bacău.
Această investiție ar urma să coste, conform proiectului întocmit de Professional Management Solutions SRL, 2.734.892 lei.
- 23. aprobarea listei solicitanților îndreptățiți să primească o locuință socială sau din fondul locativ de stat. Aceasta cuprinde 42 de nume și este disponibilă aici.
- 24. aprobarea unui schimb de locuințe sociale între doamna Rotaru Liliana și Apalaghiței Nela;
- 25. aprobarea dreptului de uz de servitute către Delgaz Grid SA asupra unor suprafețe de teren situate în străzile Letea, Victor Babeș, Calea Romanului, 9 Mai și Cornișa Bistriței;
- 26. modificarea inventarului centralizat al domeniului privat al mun. Bacău, având în vedere faptul că imobilul „Casa Rafailă” apare în evidență doar cu suprafața casei, nu și cu cea a terenului aferent;
- 27A. alegerea președintelui de ședințp al Consiliului Local al mun. Bacău pentru perioada decembrie-ianuarie 2018;
- 27B. alocarea a 2.000 de lei către Grupul de Inițiativă al Tinerilor Basarabeni din Bacău în vederea finanțării participării a 50 de persoane la Alba Iulia, la evenimentele prilejuite de Ziua Națională a României;
- 27C. darea în folosință gratuită a sălii Teatrului Municipal Bacovia către Asociația pentru Ambulanță Bacău, în data de 7 decembrie 2017, pentru organizarea spectacolului „Vis de Crăciun” – ediția a III-a;
- 27D. aprobarea unei solicitări către UATJ Bacău de trecere a unui teren de 43 de mp din domeniul public al județului în domeniul public al municipiului Bacău în vederea reabilitării străzii Aeroportului.
——————————————————————————
Documentațiile complete ale proiectelor de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor. Ședințele comisiilor au avut loc la finele săptămânii trecute.
Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?