Astăzi, de la 10:00, ne vedem la Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov” pentru ședința ordinară a Consiliului Local, intrat în prelungiri în această componență pe motiv de Covid-19.
Pe ordinea de zi avem 38 de proiecte, raportul primarului pe anul trecut, dar și o serie de informări foarte interesante ale Curții de Conturi cu privire la neregulile descoperite în acești patru ani în primăria condusă de Cosmin Necula.
Așa cum v-am obișnuit, în continuare puteți citi rezumatul tuturor proiectelor care vor intra la vot, astfel încât să fiți la curent cu ceea ce se decide în „legislativul” local. Pe scurt și pe înțelesul tuturor, că așa trebuie făcută comunicarea aleșilor către cetățeni.
- 1. rectificarea bugetului pe anul 2020:
+542.215 lei pentru cheltuieli de carantină (bani de la Guvern);
+4.352.573 reprezentând redevența aferentă anului 2019 de la Thermoenergy;
+36.574 pentru alocația de hrană pentru personalul DGASPC;
+800.000 lei pentru CSM Bacău;
-800.000 lei de la bursele elevilor;
+1.992.680 lei pentru diverse reparații și dotări la instituțiile de învățământ
+252.020 lei pentru servicii de pază și însoțire transporturi de valori;
-1.000.000 de la asistență socială, 903.440 de la protecția mediului, 541.180 de la cultură recreere și religie.
- 2. recompensarea elevilor care au obținut 1o la Evaluarea Națională și Bacalaureat cu 1.000 de lei/persoană;
- 3. înființarea a două creșe publice la Centrul de Afaceri și Expoziții (CAEx) și la sediul Direcției de Asistență Socială (DAS);
- 4. aprobarea raportului aferent trimestrului II pe anul 2020 referitor la realizarea măsurilor cuprinse în Planul de calitate a aerului în municipiul Bacău;
Încă un motiv să cerem încă o dată deschiderea de îndată a brațului vestic al Centurii Bacău.
- 5. îndreptarea erorii materiale din denumirea proiectului promovat prin H.C.L. NR.286/2019 și aprobarea reviziei cap.7,8 și 10 privind eficiența energetică din studiul de fezabilitate „Dezvoltarea pieței de energie termică-etapa III-racordarea la SACET Bacău a Spitalului Județean și a Colegiului Economic Ion Ghica”;
- 6. însușirea de către Consiliul Local al Municipiului Bacău a întâmpinării formulată în dosarul nr. 1160/110/2020 (Gologan Florian Marcel și Gologan Teona vs. Municipiul Bacău cu privire la anularea parțială a PUG aprobat prin HCL 84/2012);
- 7. însușirea de către Consiliului local al municipiului Bacău a cererii de intervenție principală formulată în dosarul nr 2035/2/2020 (municipiul Bacău vs. DGMIFEN privind procesul verbal care impută Consiliului Local plata a 1,5 milioane lei după constatarea unor nereguli în proiectul de Management integrat al deșeurilor în Bacău și în zonele învecinate);
- 8. mandatarea împuterniciților în AGA Thermoenergy Group pentru aprobarea contractării de angajamente sub formă de Scrisoare de Garanție Bancară de Bună Plată în valoare de 68.000 lei, pe o perioadă de 12 luni, la GARANTI BANK Sucursala BACĂU/alte bănci la care Thermoenergy Group S.A.Bacău deține conturi și garantarea angajamentelor cu contracte de ipotecă;
- 9. mandatarea împuterniciților în AGA Thermoenergy Group pentru numirea unui membru în Consiliul de Administrație ca urmare a finalizării procesului de selecție: Filip Bogdan;
- 10. mandatarea împuterniciților în AGA Societatea de Servicii Publice Municipale (SSPM) pentru aprobarea situațiilor financiare aferente anului 2019;
cifră de afaceri: 28,1 milioane;
profit: 864 mii lei.
- 11, 12, 13, 14, 15 – aprobarea unor drepturi de uz și de servitute către Delgaz Grid SA;
- 16. plata cotizației de 3.000 de lei către Asociația Administratorilor de Piețe din România pe anul 2020;
- 17. concesionarea directă a 5 mp către Apostu Irina Daniela pentru realizarea unui balcon pe str. Venus 4A;
- 18. aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru ridicarea interdicției de construire pentru suprafața de 1.418 din Bulevardul Vasile Pârvan nr. 29 și realizarea lucrărilor pentru un centru rezidențial pentru persoane vârstnice și extindere cu restaurant, beneficiari fiind Cucoranu Marinel și Cucoranu Paula;
- 19. aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru ridicarea unei clădiri de birouri pe strada Tazlăului 5C de către preotul Radu Gabriel Ichim;
- 20. repunerea pe ordinea de zi a Planului Urbanistic Zonal pentru schimbarea funcțiunii pentru suprafața de 1.103 mp și realizarea lucrărilor de construirea unui imobil S+P+8E+9R pe str. Șoimului de către Conbac SA, după ce în februarie a fost respins exact în aceeași formă.
Un proiect abuziv, care face viața mai grea pentru sute de cetățeni care locuiesc în zonă și care nu va primi votul meu, exact ca data trecută. Observăm cum administrația Necula nici intrată în prelungiri nu renunță la debandada urbanistică pe care a preluat-o de la vechea administrație și a dus-o mai departe în ultimii 4 ani.
Asistăm la o betonare și la o aglomerare accelerată a cartierelor orașului, prin derogări succesive pe care rechinii imobiliari le încearcă (și uneori chiar le reușesc), ajutați de complicii din Primăria Bacău, dar și de câțiva consilieri locali care pun interesul economic mai presus de calitatea vieții.
Dacă am respins deja acest PUZ de bloc îngrămădit, cu o soluție de parcare și de mobilitate complet aberantă, de ce îl mai introduceți pe ordinea de zi, domnule primar? Să fi venit “Moș Crăciun” la dumneavoastră sau la cineva din primărie care v-a băgat (din nou) acest proiect sub nas?
- 21, 22. prelungirea unor contracte de concesionare;
- 23. transmiterea dreptului de concesiune în unele contracte de concesionare;
- 24. actualizarea inventarului domeniului public;
- 25. actualizarea inventarului domeniului privat al municipiului Bacău;
- 26. trecerea din domeniul public în domeniul privat a unor bunuri imobile, clădiri și terenuri, situate în Bacău și transmiterea acestora fără plată, cu titlu gratuit în proprietatea Parohiei Sfinții Voievozi Șerbănești din Bacău;
- 27. trecerea din domeniul public în domeniul privat a unor terenuri situate în Bacău, str. Veronica Micle precum și transmiterea acestora fără plată, cu titlu gratuit în proprietatea Parohiei Ortodoxe ”Izvoarele” din Bacău;
- 28. aprobarea contului de execuție pe trimestrul II al anului 2020;
– încasări de doar 176 de milioane față de cele 223 previzionate până la 30 iunie;
– plăți de 156 de milioane dintre care circa 140 de milioane pentru funcționare, respectiv doar 16 milioane pentru dezvoltare.
- 29. aprobarea criteriilor de acces si a listei cu actele necesare in soluționarea cererilor de locuințe sociale sau din fondul locativ de stat;
- 30. aprobarea Listei nominale cu persoanele si familiile din municipiul Bacău care vor primi repartiție pentru locuințe sociale sau din fondul locativ de stat;
- 31. respingerea contestației administrative formulate de SC CON TED Company SRL împotriva HCL 368/2016 (privind Regulamentul de stabilire a impozitului majorat pentru clădirile și terenurile neîngrijite);
- 32. trecerea din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Bacău a unor bunuri – mijloace fixe, în scopul scoaterii din funcțiune, casării și valorificarea acestora în condițiile legii: instalații CRAB;
- 33. aprobarea serviciilor conexe serviciului public de alimentare cu energie termică și a tarifelor și taxelor aferente: închiriere utilaje, eliberare avize, exploatare instalații hidrofor, debranșare/deconectare, reperații pe rețelele de distribuție, asigurare regim de circulație forțată și de temperatură superioară;
- 34. acordarea unui ajutor de urgență de 32.500 lei lui Remus Cătălin Pavel pentru fiul său de 11 ani (afecțiuni grave);
- 35. acordarea unui ajutor de urgență de 7.500 lei doamnei Busuioc Lăcrămioara pentru fiul său de 17 ani (afecțiuni grave);
- 36. aprobarea planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate de Consiliul Local pentru anul 2020;
- 37. aprobarea raportului în urma analizei de situație realizată în Bacău privind serviciile de educație și îngrijire timpurie;
- 38I. prezentarea raportului primarului municipiului Bacău privind activitatea pe anul 2019;
- 38II. prezentarea a 6 adrese ale Curții de Conturi cu privire la controalele efectuate la Primăria Bacău;
- 38A. alegerea președintelui de ședință al Consiliului Local al municipiului Bacău pentru lunile august și septembrie 2020.
Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Prin urmare, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor, deci vă aștept la Centrul de Afaceri și Expoziții! Altfel se comportă majoritatea aflată la conducere când cetățenii le suflă în ceafă.
Ne vedem la ședință!
Cum e cu blocul de pe Soimului?
Respins cu brio, dar trebuie să stăm în alertă. Mă aștept să îl introducă din nou.
Salut,
la nivel de oras Bacau, purtarea mastii/echivalent este obligatorie in spatiile deschise? pe strada, de exemplu.
Salut! Momentan nu există vreo decizie în acest sens.
ca precizare la intrebarea de mai sus, locul meu de munca este in spatiu deschis 90% din timp. sunt tehnician infrastructura telecomunicatii.
Puteti publica rezultatul votului pt fiecare proiect din ședința de pe 28 Iulie ? Va multumesc