Două demersuri oficiale privind bicicliștii din Bacău și infrastructura dedicată acestora

Săptămâna trecută n-am plecat din Bacău fără să bat la ușile Primăriei și Poliției pentru a depune câteva cereri de solicitare a unor informații publice. Documentul depus la IPJ Bacău și unul dintre cele 11 (da, două cifre, ați citit bine) înregistrate la Primărie includ curiozități care vin în ajutorul grupului pentru care mă lupt și pe care îl reprezint de aproape un an de zile: bicicliștii băcăuani. 

Cei care urmăresc pagina Băcăuanii vor piste pentru biciclete știu deja ce am cerut Primăriei Bacău:

  • ce proiecte au fost desfășurate de Primăria Bacău pentru dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști în municipiul Bacău, costurile acestora și firmele care au executat lucrările/proiectele;
  • dacă proiectul de modernizare a străzii Ștefan cel Mare include amenajarea de piste pentru biciclete și, dacă da, sub ce formă;
  • dacă proiectul de modernizare a Insulei de Agrement include amenajarea de piste pentru biciclete și, dacă da, sub ce formă;
  • stadiul proiectului „Amenajare piste pentru biciclete pe străzile Calea Republicii, str. Mărășești, Bulevardul 9 Mai, Bulevardul Ștefan cel Mare, Calea Moldovei”, aprobat prin HCL nr. 261/2011, costul proiectului și destinația banilor cheltuiți, firma/firmele care au executat proiectul și/sau lucrările, precum și procedura de desemnare a acesteia/acestora (am scris și aici despre acest proiect de 700.000 de euro).

prima pedalare bacau piste 2015 (45)

Celor de la IPJ Bacău le-am solicitat următoarele:

  • pentru ultimii 3 ani (2012, 2013 și 2014) în municipiul Bacău: numărul de accidente în care au fost implicați bicicliști, numărul de persoane vătămate în urma acestor evenimente rutiere nefericite, numărul de bicicliști răniți și decedați pe străzi;
  • sancțiunile aplicate Primăriei Bacău de către IPJ Bacău, ca urmare a faptului că Primăria Bacău a construit piste pentru biciclete neavizate legal de Poliția Rutieră (conform 1250661/2014 – demersul nostru precedent). Am precizat că este vorba de liniile de marcaj de pe trotuarele străzilor Calea Republicii, Calea Mărășești și 9 Mai;
  • dacă pistele pentru biciclete de pe Calea Moinești, redeschisă recent, sunt avizate de Poliția Rutieră și, dacă da, în baza cărui act. Plus o copie după acest document.
  • dacă există sau e posibilă realizarea ei, o statistică privind numărul de bicicliști din municipiul Bacău sau o estimare a folosirii bicicletei ca mijloc de transport de către cetățenii mun. Bacău.

marsul-bicicletelor-bacau politia rutiera

Demersurile precedente:

Între timp, am mai mărșăluit de două ori în număr mare (Night Ride și Prima pedalare a primăverii), am lansat petiția, Primăria tot nu ne-a băgat în seamă, dar măcar au realizat piste pe Calea Moinești. Însă cu câteva sute de metri de pistă nu se face primăvară, iar lipsa dialogului din partea reprezentaților municipalității în decurs de un an de zile este inexplicabilă. Vom continua să insistăm, căci nevoia de piste pentru biciclete în Bacău e clară.

Pentru a responsabiliza și încuraja cetățenii, am să repet ceea ce am postat pe Facebook: orice cetățean are dreptul de a solicita informații publice de la instituții, în baza Legii 544/2001.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *