Vineri, 23 iunie 2017, Consiliul Local al municipiului Bacău din care fac parte ca independent este convocat de executivul instalat de un an de zile la Primăria Bacău într-o nouă ședință extraordinară.
Avem 11 proiecte pe ordinea de zi printre care se numără 2 parteneriate pentru tineret, câteva concesionări, închirieri și alte operațiuni legate de patrimoniul municipiului, respectiv aprobarea actualizării listei cu solicitanții care pot avea acces la locuințele pentru tineri. În sfârșit!
Proiectele pe care urmează să le dezbatem și eventual să le votăm la ședința programată poimâine:
- 1. alocarea a 180.958 lei către Asociația „Ingenious Drama” pentru organizarea Festivalului național de teatru în limba română pentru tineri „Ingenious Drama Festival” – ediția 18 în perioada 10-20 iulie 2017;
- 2. concesionarea directă către Pașcu Mircea și Bucur Doina-Sonia a două suprafețe de teren, fiecare de 1 mp, ambele situate în str. Caișilor pentru extinderea logiei și a balconului cu destinația de locuință, cu o redevență de 37 lei/an pentru fiecare suprafață;
- 3. modificarea HCL nr. 213/2017 prin care au fost alocați 103.780 lei către Federația Tinerilor din Bacău pentru organizarea ZidArt Fest, în sensul mutării perioadei de desfășurare din 10-11 iunie în 24-25 iunie 2017;
- 4. concesionarea directă către Șova Corneliu a unui teren de 80 mp din str. Viorelelor pentru o construcție cu destinația de spațiu de depozitare, cu o redevență de 4.063 lei/an (proiect supus votului pentru a doua oară după ce la ședința din mai a fost respins);
- 5. demolarea unei case naționalizate de 170 mp din str. Războieni nr. 14 după ce a fost constatat faptul că acest imobil poate constitui un real pericol atât pentru persoanele care locuiesc în acel imobil, cât și pentru vecini;
- 6. darea în administrare către Clubul Sportiv „SCM Bacău”, pe o perioadă de 5 ani, a spațiului de 246 mp din Punctul Termic nr. 31 situat în str. Bucegi, pentru desfășurarea activității de pregătire a secțiilor de judo, karate, haltere și kickbox;
- 7. demararea licitației publice pentru închirierea a 2 căsuțe din lemn din Piața Tricolorului, pe o perioadă de 1 an, în vederea desfășurării de activități comerciale;
Prețul de pornire al licitației este de 30 ron/mp/lună (adică 187,5 lei/lună/căsuță). Durata închirierii: 1 an. Din nou, tarifele pentru înscrierea la licitație mi se par cam mari: 500 de ron (garanția de participare), 200 ron (taxa de participare), 300 ron (caietul de sarcini).
- 8. aprobarea a două schimburi de locuințe pentru tineri între Burcă Ramona și o locuință vacantă, respectiv între Potocianu Silviu Marian și o altă locuință vacantă;
- 9. corectarea unor denumiri de străzi în inventarul domeniului public astfel încât acestea să corespundă cu nomenclatorul aprobat prin HCL 322/2009, plus actualizarea suprafeței reale a străzii Ulmilor, identificată în urma măsurătorilor topografice;
Lista cu cele 7 străzi ale căror nume vor fi corectate:
– Andrei Șaguna -> Mitropolit Andrei Șaguna;
– Cireșoaiei -> Cireșoaia;
– General Ștefan Gușe -> General Ștefan Gușă;
– Gheorghe Marinescu -> Prof. Dr. Gheorghe Marinescu;
– Păun Pincio -> Ion Păun Pincio;
– Veniamin Costache -> Mitropolit Veniamin Costache;
– Victor Babeș -> Dr. Victor Babeș.
- 10. aprobarea dreptului de uz și de servitute către Delgaz Grid SA asupra unor suprafețe de teren din str. Nicolae Titulescu necesare amplasării unui cablu electric subteran;
- 11. actualizarea listei privind solicitanții care au acces la locuințe pentru tineri destinate închirierii, în urma înștiințării tuturor celor 1.479 de solicitanți de locuințe ANL.
Toate proiectele de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor, iar eu chiar vă încurajez să veniți și să luați parte la ele. Ședințele comisiilor au avut loc astăzi.
Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?
fix asta era problema Bacaului: 7 nume de strazi! Nu felul in care arata, nu confortul… numele! Bravo, Necula!
Schimbarea numelor strazilor va genera probleme la vanzarea apartamentelor si la creditele bancare pentru achizituonarea lor, toti cetatenii de pe aceste strazi fiind si obligati sa-si schimbe documentele de identitate.Veti observa ca la comune cand se schimba denumirile strazilor primariile suporta costul si asigura logistica(deplasarea SPCLEP in comuna in cauza) pentru preschimbarea cartilor de identitate,+ ca se elibereaza si adeverintele necesare pentru locuinte privind noua adresa. Aceste aspecte sunt gandite de executiv si prinse in HCL?
Nu sunt prinse, dar o să ridic aceste probleme la ședință. Aveți totală dreptate.
cand se organizeaza hramul Bacaului 2017 de la ce data nu am vazut nimic afisat
ce artisti vor canta de la ce ora incep spectacolele
Nicio veste în acest sens deocamdată.
Când aflu, vă voi da de știre tot aici, pe blog.
Am văzut acu și eu în deșteptarea circu de la CL, ferească sfântu de adunătura de proști de acolo, ia-te de ei, cum adică bă să ridice 5 idioți la care crapă țeava la 2 luni aproape un sfert de milion de lei? Și vine gigel să spuie că el intră în grevă că nu are bani? pâi bă tată, ia trimite inspecții acolo non-stop și sancționează și taie din salarii și dă la ăia de se plâng că nu au bani.