I have a dream, a spus probabil Stavarache atunci când s-a așezat prima oară, în 2004, pe scaunul de primar. Să repar și să lărgesc podurile de la toate intrările în oraș. Și așa s-a și întâmplat! A durat vreo 10 ani să reabiliteze 3 amărâte de poduri, însă le-a făcut. Iar ce-i al lui e pus deoparte!
Apropo de pus deoparte, am două întrebări legate de două dintre podurile reabilitate sub semnătura lui Romeo Stavarache. Ce s-a întâmplat cu arcada de la Podul Șerbănești? Dar cu pasarela pietonală care trebuia construită paralel cu Podul Letea (de la Narcisa)?
Banii au fost alocați, apoi cheltuiți, ambele poduri au fost inaugurate cu mare fast, lucrările au fost recepționate, însă anexele rămase de executat au fost uitate. Primăria Bacău cu buna știință, iar cetățenii pentru că probabil s-au mulțumit cu podurile și cel mai probabil și din cauza faptului că n-au fost persoane care să le spună că podurile nu sunt gata și că cineva a recepționat niște lucrări neterminate. Le luăm pe rând.
1. Podul Șerbănești, inaugurat cu mult fast înaintea alegerilor parlamentare din 2008, în prezența premierului Călin Popescu Tăriceanu, avea prevăzută în proiect o frumoasă arcadă galbenă. Dacă vă mai amintiți, schița acestei arcade a tronat pe mai toate materialele de propagandă electorală ale lui Romeo Stavarache la alegerile locale din 2008. A scris Inima Bacăului în 2009 despre inexistența acestei arcade, am scris și eu în 2010 și iată-ne acum, la 7 ani de la inaugurare, cu promisiunile primarului neîndeplinite.
Romeo Stavarache, decembrie 2008, pentru Ziarul de Bacău: „In proportie de 95%, podul este terminat pentru ca a ramas numai arcada, pe care dorim sa o construim anul viitor.” Culmea e că firma care a construit podul se numește… Arcada!
2. Pasarela Letea (cunoscută și ca Podul de la Narcisa) a fost reabilitată cu fonduri europene, ca obiectiv integrat în PIDU. Contractul a fost semnat în 2012 cu mare fast, în prezența a doi miniștri PDL, și includea, conform proiectului aprobat prin HCL 414/2011, o pasarelă pietonală cu o lățime de 3,5 metri, care să asigure circulația pietonală și a bicicliștilor. Fix așa se numește proiectul:
Reabilitare Pasaj Legea, municipiul Bacău. Asigurarea circulației pietonale și piste pentru bicicliști, prin construirea unei pasarele pietonale pe lungimea Pasajului Letea, juxtapus acestuia, cu lățimea de 3,5 m. Instalație de iluminat pasarela pietonală.
Podul a fost reabilitat, instalația de iluminat a fost montată (inclusiv cea pentru pasarela pietonală!), însă podul pentru pietoni și bicicliști nu a mai fost construit. În timpul acesta, mii de băcăuani sunt nevoiți să traverseze liniile de cale ferată de sub pod. Din nefericire, câțiva dintre ei au fost loviți de tren în ultimii ani.
Pentru aceste victime, pentru banii cheltuiți și pentru recepționarea lucrărilor fără această pasarelă pietonală cine răspunde? Conform Bacau.NET, există o investigație a DNA ce vizează modernizarea Pasajului Letea. Eu îi aștept cu mare interes rezultatele, alături de titlurile de rigoare: fraudă cu fonduri europene.
Banii înapoi!
E foarte bine ca esti tanar si plin de speranta. Deja a trecut ceva timp de atunci si nu cred ca-i interesat cineva de furt. Lumea cred ca s-a obisnuit deja.