Marți, 18 octombrie 2016, Consiliul Local al municipiului Bacău din care fac parte în calitate de consilier local independent se întrunește pentru o ședință extraordinară care va începe la ora 11:00 și care va avea loc, ca de obicei, la Centrul de Afaceri și Expoziții.
Așa cum v-am obișnuit, în cele ce urmează voi face avancronica acestei ședințe, menționând și explicând, acolo unde este cazul, cele 11 proiecte pe care le avem pe ordinea de zi propusă prin dispoziția primarului.
Ce vom dezbate și vota la ședința ordinară de marți, 18 octombrie:
- 1. proiect privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinței cu energie termică furnizată în sistem centralizat, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri, familiilor și persoanelor singure din municipiul Bacău, în perioada sezonului rece (1 noiembrie – 31 martie 2017);
Aceste ajutoare sunt valabile pentru familiile sau băcăuanii domiciliați singuri ce nu câștigă lunar mai mult de:
– 1082 lei (indicele social de 500 de lei x 2,164 – conform HCL) – în cazul energiei termice de la Thermoenergy (CET);
– 615 lei (indicele social de 500 de lei x 1,230 – conform HCL) – în cazul încălzirii cu gaze naturale, energie electrică și combustibili solizi sau petrolieri.
Solicitanții trebuie să fie domiciliați în municipiul Bacău și să nu figureze cu datorii la bugetul local. Ajutorul va fi acordat pe baza cererii și declarației pe proprie răspundere, însoțită de documente justificative în ceea ce privește componența familiei și veniturile acesteia.
Gradul de compensare a valorii la energie termică diferă de la caz la caz, în funcție de veniturile lunare ale familiei/persoanei singure, respectivul tipul de energie consumată.
- 2. proiect pentru aprobarea documentației tehnico-economice faza S.F. pentru extinderea rețelei de apă pe strada Chimiei;
Valoarea totală a investiției: 1.914.480 lei, conform proiectului întocmit de SC Mapamond SRL. Acest obiectiv face parte din programul de investiții pe anul 2016.
- 3. proiect pentru aprobarea organigramei Centrului Bugetar Creșe Bacău;
Numărul personalului propus este de 91, dintre care 8 funcții de conducere, 74 de execuție și 9 muncitori. Astfel, Consiliul Local ar urma să dea curs solicitării Centrului Bugetar Creșe de înființare a 11 posturi:
– Creșa nr. 6 (Alexandru cel Bun nr. 10): 2 asistenți medicali, 3 infirmiere, 1 îngrijitor, 1 ajutor de bucătar;
– Creșa nr. 19 (Costache Negri nr. 1): 1 asistent medical, 2 infirmiere, 1 ajutor de bucătar. Fondurile necesare? Cică de la bugetul local.
- 4. proiect pentru aprobarea cotizației municipiului Bacău la Asociația „Orașe Energie România” (OER), în valoare de 2.500 de lei pentru anul 2016;
- 5. proiect pentru punerea la dispoziție în mod gratuit a Teatrului de Vară către Arhiepiscopia Romanului și Bacăului pentru organizarea Concertului Extraordinar de Crăciun ce va fi susținut pe 6 decembrie de Corul național de cameră Madrigal, sub bagheta Annei Ungureanu;
- 6. proiect pentru acordarea sumei de 15.000 lei și punerea la dispoziție a Teatrului de Vară către Centrul Internațional și pentru Drepturile Omului – CIADO România și Asociația Culturală de Teatru, Muzică și Film „Dracula” în vederea organizării evenimentelor din Programul național cultural „Artă contra Drog” 2016 ce se vor desfășura în data de 18 octombrie 2016 la Bacău;
- 7. proiect pentru acordarea sumei de 22.500 lei pentru organizarea concursului Miss Moldova 2016, organizat de Asociația de Bacău (reprezentată de bloggerul Cătălin Bejan) și DIOS Artist Resources România în data de 4 noiembrie 2016;
- 8. proiect pentru începerea activității secției de fotbal în cadrul Clubului Sportiv Știința Municipal Bacău (CSS), prin preluarea a două grupe de juniori născuți în anii 1998 și 2001 de la Asociația Sport Club Bacău;
Conform proiectului, aceste două grupe vor participa în Campionatul Național Liga a 5-a/juniori A1, bugetul necesar fiind de 25.000 de lei.
- 9. proiect pentru îndreptatea unor erori materiale strecurate în HCL nr. 174/1999 prin care a fost aprobată inventarierea bunurilor din domeniul public al mun. Bacău;
Conform proiectului, imobilul 5 de pe str. Făgăraș nr. 25 ar urma să nu mai figureze ca „locuințe ANL”, ci ca „clădire de locuințe”, iar situația juridică să fie schimbată din „Domeniul public al municipiului Bacău proces verbal de recepție finală nr. 779/31.01.2011” în „Domeniul public al municipiului Bacău proces verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. 779/31.01.2011″. Sincer, mie mi se pare că e vorba de mai mult decât o eroare materială, dar mă voi lămuri până la ședință cu privire la acest aspect.
- 10. proiect pentru darea în administrarea Spitalului Județean de Urgență Bacău a unei părți din blocul nr. 5 de pe str. Făgăraș nr. 25, aflat în domeniul public al municipiului Bacău;
Strâns legat de „eroarea materială” (găselnița) de la punctul 9.
- 11. proiect pentru completarea cu înscrierea unor bunuri rezultate din investiții în HCL nr. 174/1999 privind Inventarul bunurilor din domeniul public al mun. Bacău, în urma proiectului de Management integrat al deșeurilor din municipiul Bacău.
Proiectele de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor.
La fel și ședințele comisiilor. Așadar, pentru discutarea documentelor și avizarea proiectelor ce urmează a fi dezbătute și votate la ședință, au fost programate următoarele ședințe de comisii:
Nr.Crt. | Comisia de specialitate | Data desfășurării ședinței de comisie | Locul desfășurării ședinței de comisie |
1 | Comisia nr. 1 – pentru activități economico-financiare, buget, investiții | luni, 17.07.2016 12:00 |
Biroul nr. 41 (et. 4) Primăria Bacău |
2 | Comisia nr. 2 – pentru amenajarea teritoriului și urbanism, administrarea patrimoniului și ocrotirea monumentelor istorice, agricultură, protecția mediului și ecologie | luni, 17.07.2016 15:00 |
Biroul nr. 41 (et. 4) Primăria Bacău |
3 | Comisia nr. 3 – pentru comerț, turism, servicii publice și transport urban, gospodărie comunală și energie termică | luni, 10.07.2016 12:00 |
Biroul nr. 48 (et. 4) Primăria Bacău |
4 | Comisia nr. 4 – pentru activități social-culturale, culte, învăţămant, sănătate, familie, muncă și protecție socială, protecție copii și sport | luni, 17.07.2016 14:00 |
Biroul nr. 48 (et. 4) Primăria Bacău |
5 | Comisia nr. 5 – pentru activitate juridică și disciplină, administrație publică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenești | luni, 17.07.2016 15:00 |
Biroul nr. 49 (et. 4) Primăria Bacău |
Din comisia numărul 5 fac eu parte, fiind secretar al acestui organism.
Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate sau modificate la aceste proiecte?
Deoarece cetatenii nu au terenuri sportive amenajate unde sa practice diverse sporturi ca mijloc de recreiere si sanatate pt ca toate bazele sportive sunt distruse iar o parte din ele au fost instrainate pt a deveni in viitor terenuri de constructii la care se asteapta doar momentul oportun. Va rog pe aceasta cale sa ridicati in una din sedintele urmatoare de CL aceasta problema. Consilierii locali trebuie sa faca presing pe aparatul de conducere din primarie pentru a cere bugete si proiecte noi de modernizare a acestora. Primaria finanteaza alte asociatii sportive iar pentru bazele sportive municipale nu sunt bani.
Sunt extrem de curios ce s-a votat si cum. Sa nu uiti sa ne povestesti.