Împreună cu echipa municipală de consilieri locali PLUS, am anunțat propunerile concrete pentru o administrație publică locală eficientă, transparentă și care să se plieze pe nevoile cetățenilor, nu invers!
Rezumatul propunerilor noastre:
– platformă online pentru afișarea și explicarea fiecărui leu cheltuit;
– consultări cu cetățenii în cartiere, adaptate programului lor;
– un Consiliu Local deschis prin regulament problemelor zilnice ale băcăuanilor;
– publicarea agendei zilnice a primarului;
– urmărirea în timp real a stadiului tuturor lucrărilor și investițiilor din bugetul local;
– hartă dinamică GIS incluzând toate operațiunile și intervențiile privind amenajarea și gestionarea teritoriului;
– implementarea ghișeului unic virtual, a unui cont integrat al cetățeanului și realizarea interoperabilității între instituțiile locale pentru simplificarea eliberării documentelor.
Transparența trebuie să fie totală în cheltuirea banilor publici, lucru pe care vrem să îl implementăm prin realizarea unei platforme online cu toate contractele și investițiile publice din Primăria Bacău, în format deschis, nu cu liste scanate și greu de citit, deci cu indicarea sumelor, a companiilor prestatoare, a termenelor, dar și a procedurii urmate în atribuirea respectivelor achiziții publice. Ne asumăm să dăm socoteală pentru fiecare leu care intră în bugetul public prin taxe și impozite și care iese prin servicii publice ori lucrări de infrastructură.
De asemenea, consultările publice le vom organiza nu de formă, așa cum se întâmplă în prezent la Centrul de Afaceri și Expoziții și la o oră la care cetățenii sunt la muncă, fără a fi transmise live pe internet sau măcar înregistrate și publicate ulterior. Dimpotrivă, administrația locală trebuie să vină către cetățean, periodic, în cartiere, unde trebuie organizate întâlniri cu locuitorii cel puțin trimestrial, la care să participe primarul, consilierii locali și personalul din cadrul aparatului de specialitate, urmând a fi discutate probleme punctuale, localizate, cu soluții și angajamente care să fie urmărite online, în timp real, de la o lună la alta.
Regulamentul Consiliului Local trebuie modificat astfel încât, pe modelul altor administrații publice vestice, prima jumătate de oră a ședințelor consiliului să fie deschisă tuturor cetățenilor care vor să semnaleze pe scurt probleme sau soluții la provocările urbane, procedura urmând a fi detaliată prin hotărârea Consiliului Local. Ședințele trebuie să fie transmise live pe rețelele de socializare și, dacă există posibilitatea, la televiziunile locale, iar stenogramele să fie publicate în format deschis. De asemenea, într-o administrație PLUS toate hotărârile Consiliului Local urmează să fie transcrise și urcate într-o platformă centralizatoare locală, pe modelul legislatie.just.ro.
Agenda zilnică a primarului nostru va fi publică, iar toate întâlnirile vor fi consemnate, cu precizarea scopului și eventual a angajamentelor ori deciziilor luate, într-un registru online care poate fi consultat de orice cetățean interesat. Totodată, lista tuturor dispozițiilor de primar (documentelor și instrucțiunilor de uz intern) va fi publică.
Pe site-ul municipalității trebuie să existe cât mai multe informații de interes public furnizate din oficiu, astfel încât solicitările cetățenilor sau ale organizațiilor interesate în baza Legii 544 să fie puține spre deloc. Fiecare investiție trebuie actualizată lunar cu stadiul execuției/îndeplinirii procedurilor și afișată pe o hartă online a municipiului care să reflecte activitatea în teritoriu a administrației publice locale, începând cu cea mai mică intervenție și terminând cu marile proiecte de infrastructură. Bugetul local trebuie să fie de fapt un plan multianual de dezvoltare decis de cetățeni.
Băcăuanul are dreptul să știe la orice oră din zi și din noapte ce se întâmplă pe domeniul public de sub geamul său, de pe strada sa, din cartierul său, iar pentru a furniza astfel de informații avem nevoie nu doar de o digitalizare a municipalității, ci și de construirea unei soluții dinamice GIS de administrare a teritoriului (hartă cu bază de date în spate).
Portalul online al Primăriei Bacău va fi construit în așa fel încât interacțiunea cu ghișeul și drumurile la instituții să devină o amintire, toate procedurile de autorizare și de eliberare a documentelor urmând a fi realizate prin formulare tip online la ghișeul unic virtual, cu ajutorul semnăturii digitale și al unui cont unic de cetățean care va fi integrat cu toate celelalte servicii publice locale (transport public, parcare, taxe și impozite, facilități sociale și așa mai departe). Sistemul va fi construit în baza unor acorduri cu alte instituții competente de la care vor fi interogate automat datele necesare pentru eliberarea unor documente sau avize.
Unde pot fi vizionate sedintele CL?
Pe site la primarie sunt antice si de demult.
Are ceva de ascuns primarul?