Am parcurs noua organigramă a Primăriei Bacău, propusă de primarul care mai are câteva luni de mandat și care urmează să fie supusă la vot în cadrul ședinței de joi a Consiliului Local. Vine și articolul tehnic, cu argumente, dar până atunci nu mă pot abține să spun: Doamne ferește! Atâta lipsă de viziune rar vezi.
Câteva exemple:
- organigrama nu vine însoțită cu regulament de organizare și funcționare astfel încât să știm și noi ce face fiecare post, care sunt atribuțiile, care e coordonarea dintre direcții și servicii etc;
- nimic pentru mobilitate urbană (chiar dacă PMUD prevede clar obligație în acest sens);
- școlile, învățământul, cultura și cultele sunt amestecate de-a valma într-un singur serviciu care face de toate și până la urmă nimic;
- tineretul e pus laolaltă cu informarea cetățenilor în același serviciu subordonat direct primarului (deja bănuiesc care e doamna -de altfel simpatică- ce va conduce serviciul).
Ca să nu mai zic că propunerea nu a fost dezbătută cu nimeni până acum. Nici intern, nici extern. Mai mult, e mult pe lângă ce promitea primarul în campania din 2016, decalog pe care l-a șters de pe site la doar 3 luni de la preluarea mandatului. E bătaie de joc ca după 3 ani și ceva de scărpinări în cap și indolență administrativă să vii cu o organigramă care arată în halul acesta și să o prezinți fără atribuții exacte pe fiecare departament în parte. Efort inutil, timp pierdut și bani aruncați pe fereastră.
Ba mai mult, proiectul propus nu ține cont de recomandările din proiectul POCA privind asigurarea managementului performanței și calității, realizat cu fonduri europene, care țintea direct problemele din aparatul de specialitate al Primăriei Bacău.
Știți cum pare făcută această organigramă? Exact așa: „am niște oameni loiali, hai să le găsesc niște posturi. Și apoi ne gândim și la nevoile orașului.” Am făcut administrație publică licență+master, iar dacă înveți și urmărești fenomenul atent, nu ai cum să nu vezi din avion niște lucruri.
Organigrama nu e a primarului ca să le facă loc favoriților pe funcții de conducere, ci a instituției care trebuie să livreze proiecte, investiții și servicii publice de calitate pentru cetățeni.
Anunț de pe acum public că nu voi vota o astfel de structură administrativă fără viziune, fără cap, fără coadă, fără atribuții clar delimitate, dar mai ales fără a respunde nevoilor viitoare ale orașului.
Pronosticuri: Dumbrava șef la Administrativ, Cibotaru director, Diaconu director la Piețe, Olariu director la achiziții și proiecte. Lui Fantaza i se face o direcție noua… etc
o organigramă mai proastă ca cea anterioară!