Într-un interviu publicat aseară de Vlad Popovici (președintele Consiliului Școlar al Elevilor din Colegiul Național „Gheorghe Vrănceanu”), Dragoș Popa, liderul elevilor băcăuani, a făcut cunoscută presiunea pe care Inspectoratul Școlar Județean Bacău o pune pe membrii Consiliului Județean al Elevilor (CJE) Bacău când aceștia „îndrăznesc” să facă demersuri pentru rezolvarea problemelor colegilor lor.
La sfârșitul lunii trecute, Dragoș Popa a adresat, în numele elevilor din județul Bacău, o solicitare către ISJ Bacău, condus de Theodora Șotcan (PSD), în care a cerut, pe bună dreptate, ca listele cu elevii eligibili pentru programul social „Bani de liceu” să nu mai apară pe afișierele/geamurile/ușile școlilor, întrucât publicarea acestora duce de cele mai multe ori la înjosirea elevilor cu o situație materială precară. Un demers care merită jos pălăria!
Spre surprinderea liceenilor, reacția Inspectoratului Școlar a fost rapidă, amenințătoare și comunistoidă:
M-a sunat inspectoarea educativă (n.r. Camelia-Elena Râncu) sa îmi spună că nu e de acord cu asta: „CJE-ul e subordonat și coordonat de ISJ. Prima dată trebuie sa vorbiți cu mine!”. De asemenea, ca amenințare cel mai probabil, a cerut raportul meu de activitate și toate proiectele scrise, pe care să le predau după prima saptamână de școală.
Până la urmă, suntem organizație reprezentativă. Nu e normal să cerem voie de la ISJ înainte să depunem o adresă. Să informăm… da, putem! Dar nu poți reprezenta cerând voie de la ISJ. – Dragoș Popa, președinte CJE Bacău
În același interviu, Dragoș a subliniat ceea ce mi-a declarat și mie pentru Adevărul.ro, și anume că elevii băcăuani vor să pună bazele unei organizații non-guvernamentale la nivel local, pentru „independență în reprezentare”.
Sunt sigur că se referă la independență din punct de vedere juridic și economic față de Ministerul Educației și de toate celelalte instituții publice ai căror funcționari vor să controleze consiliile elevilor și au impresia că elevii trebuie să țină gura închisă. Tocmai ați văzut o dovadă. Vor veni și altele, zilele următoare, ca să vă faceți o idee de ce este importantă distanțarea reprezentanților elevilor din toată țara de influența și controlul politic al Ministerului Educației.
Poate surprinzător în lumina unor evenimente recente, îmi place atitudinea lui Vlad Popovici: Personal, cred că influențele politice sunt cele mai nocive in această structură. Și nu mă refer la elevi. Ei sunt doar îndobitociți de către profesorii formatori ai CNE. Surprinzător este că semnezi declarația de neapartenență politică când intri în structură, nu? Cadrele didactice de ce nu respectă decizia? Ah, pentru că au susținere din spate.
Chiar dacă am avut clinciurile noastre, important e că în final realizăm că există lucruri care ne unesc. Cel mai important lucru e dorința de democratizare a învățământului, cel puțin la nivel local. Aștept să-i văd setea de reprezentare a elevilor concretizată în acțiuni și la nivel de liceu. Colegiul Vrănceanu are mare nevoie de un reprezentant al elevilor care să spună lucrurilor pe nume!
birocrati de toata jena! De asta educatia din RO e varza.. ca elevii sunt tinuti sub papuc si de profi, si de parinti, de toata lumea
DOAMNA INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL,
Subsemnatul,DOBREA VIOREL,cetățean român cu domiciliul în Comuna Sascut,Sat Berești,județul Bacău,având CNP:1731125040042,cunoscând faptul că,obiectivul general al Departamentului Economico-Financiar și Administrativ al Serviciului Contabilitate din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bacău este reprezentat de asigurarea administrării fondurilor publice în mod economic, eficient și eficace, protejarea patrimoniului instituțional și a informațiilor economice și financiare ,precum și calitatea documentelor financiar-contabile, respectarea legalității și a principiilor liberei concurențe în achizițiile publice ,inclusiv producerea în timp util de informații de încredere referitoare la segmentul financiar, economic și administrativ, necesare deciziilor de management ale conducerii instituției de învățământ.,în baza OUG 63/2013 pentru modificarea OUG 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție,dar și Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție și continuând cu Ordonanța de Urgență nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție,formulez următoarea SESIZARE,pentru ca INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN BACĂU,prin intermediul Compartimentului AUDIT INTERN din cadrul Serviciului de Contabilitate al I.Ș.J Bacău ,să desfășoare mai multe anchete de control pe AUDIT INTERN pentru comiterea unor grave infracțiuni de corupție, asimilate și în legătură directă cu acestea.Vă solicit prin prezenta SESIZARE ,ca dumneavoastră,în calitate de inspector școlar general în cadrul INSPECTORATULUI ȘCOLAR JUDEȚEAN BACĂU,prin intermediul Serviciului Contabilitate și Plan Salarizare,să investigheze de urgență următoarele categorii de infracțiuni grave de criminalitate economico-financiară,care se produc la nivelul activității Departamentului Economic ,Financiar și Administrativ al Școlii Gimnaziale Sascut,despre care voi face referire detaliată în rândurile de mai jos.Având cunoștință de faptul că,Direcția Națională Anticorupție,prin intermediul Serviciului Teritorial Bacău este o structură complexă ,iar procurorii direcției sunt sprijiniți în activitatea de urmărire penală de ofițeri și agenți de poliție judiciară, precum și de specialiști cu înaltă calificare în domeniile economic, financiar, bancar, vamal, informatic și în alte domenii,vă solicit în mod expres ,ca în timpul începerii și derulării anchetelor de control,aceștia să își desfășoare activitatea în cadrul unor echipe operative complexe, sub directa conducere, supraveghere și control a procurorului-șef,însoțit de experți ai Compartimentului AUDIT INTERN din cadrul I.Ș.J. BACĂU, pentru a spori eficiența și calitatea anchetelor penale.Revenind la categoriile majore de infracțiuni grave ce țin de fenomenul criminalității economico-financiare,care se produc la nivelul activității Departamentului Economic ,Financiar și Administrativ al Școlii Gimnaziale Sascut,dar și a Primăriei și Consiliului Local Sascut,vă solicit să dispuneți ca aceste anchete de control pe AUDIT INTERN,de ordin penal, care au scopul de a constata infracțiunile de corupție mare și medie de macrocriminalitate economică și financiară , să fie realizate și cu sprijinul altor autorități cu atribuții de control și anume: GARDA FINANCIARĂ BACĂU,AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ BACĂU,DEPARTAMENTUL DE LUPTĂ ANTI-FRAUDĂ BACĂU, ,INSPECTORATUL JUDEȚEAN DE POLIȚIE BACĂU,dar și alte instituții abilitate în realizarea unor controale de mare amploare în domeniul auditului intern,de exemplu,CURTEA DE CONTURI BACĂU. Prin urmare,vă solicit,prin prezenta SESIZARE,ca dumneavoastră,în calitate de INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL AL INSPECTORATULUI ȘCOLAR JUDEȚEAN BACĂU,să dispuneți imediat,prin intermediul Departamentului Economic-Financiar și Administrativ din cadrul Serviciului CONTABILITATE ȘI PLAN SALARIZARE din cadrul I.Ș.J BACĂU,începerea unor anchete de control pe AUDIT INTERN,penale, de mare amploare în legătură cu REALIZAREA PROIECTULUI DE REABILITARE AL ȘCOLII GIMNAZIALE SASCUT PRIN FONDURI EUROPENE PRIMITE DE LA BANCA MONDIALĂ DE INVESTIȚII ( în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș,etc),REALIZAREA PROIECTULUI DE REABILITARE AL ȘCOLII GIMNAZIALE SASCUT SAT- STRUCTURĂ PRIN FONDURI EUROPENE PRIMITE DE LA BANCA MONDIALĂ DE INVESTIȚII( devizul de 800 milioane lei vechi nu se justifică la capitolul execuție faptică ci numai în acte; și în acest caz, vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș,etc),REALIZAREA PROIECTULUI DE REABILITARE AL ȘCOLII GIMNAZIALE PĂNCEȘTI- STRUCTURĂ PRIN FONDURI EUROPENE PRIMITE DE LA BANCA MONDIALĂ DE INVESTIȚII (în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de bunuri mobile etc),PROIECTUL DE CONSTITUIRE A UNUI AFTER SCOOL LA PĂNCEȘTI,PRIN GRĂDINȚA CU PROGRAM PRELUNGIT( în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor europeni,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș,etc),CONSTRUIREA MAGAZIEI PENTRU CENTRALA CU GAZ METAN DE LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ SASCUT TÂRG,unde devizul de lucrări și materiale de construcție plus manoperă ajunge la fulminanta sumă de 800.000.000 lei vechi(în acest sens,vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor din bugetul Consiliului Local al Primăriei Sascut,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de materiale de construcție plus manoperă etc),SITUAȚIA BUNURILOR DE INVENTAR CARE AU INTRAT ÎN PATRIMONIUL ȘCOLII SASCUT TÂRG ÎNAINTE DE EFECTUAREA LUCRĂRILOR DE REABILITARE…..de ex- centrala pe gaz luată de PAVELESCU pentru mici reparații de la SALA DE SPORT,caloriferele din fontă,țevile și coloana de apă și canalizare de la Școala Generală Sascut Târg,materialele de la acoperiș rămase- de ex-căpriori,grinzi,tablă,sau ușile metalice intrare-ieșire de la parter,etajul 1,2și 3,parchetul nou nouț și ușile cumpărate prin banii de la Fondul Clasei și Fondul Școlii de către membrii Comitetelor de Părinții și lista e imensă continuând la nesfârșit…scaunele și mesele din laboratoarele de BIOLOGIE ȘI CHIMIE ,AEL etc.SUNT CAZURI GRAVE DE FURT CALIFICAT ȘI DE COMPLICITATE LA FURT CALIFICAT,ÎNȘELĂCIUNE,DELAPIDARE A UNOR BUNURI CE APARȚIN UNUI PATRIMONIU INSTITUȚIONAL.La gardul de împrejmuire al Școlii Gimnaziale Sascut,deși în contractul de prestări-servicii încheiat cu firma privată de la Adjud,prin dl patron Ifrim Dan se prevedea faptul că,manopera la execuția lucrării de investiții va fi făcută de angajații firmei,totuși,lucrarea a fost executată de către personalul nedidactic al instituției de învățământ,deși,în mod legal și corect, acești muncitori trebuiau să-și respecte fișa postului pentru atriibuțiile ce le reveneau .Dar întrebarea este! Cine a încasat banii pentru manoperă,deoarece muncitorii Școlii Gimnaziale din Sascut au realizat execuția!Cine a luat acești bănuți alocați pentru manoperă! Printr-un control de audit intern de mare amploare ce poate fi făcut la realizarea acestei lucrări de investiții se poate verifica foarte ușor cine a încasat acești bani.Lucrul cel mai grav este că,muncitorii de întreținere,șoferii,centraliștii și îngrijitorii Școlii Gimnaziale Sascut au efectuat o lucrare de investiții,ce a presupus un grad de calificare sporit,fără să fie remunerați .De ce în contractul cu firma privată s-a prevăzut și suma pentru manoperă,dacă muncitorii societății de la Adjud a lui Ifrim Dan,nu au montat ei gardul.CINE A ÎNCASAT BĂNUȚII! VOM AFLA ȘI ACEST LUCRU ÎN PERIOADA URMĂTOARE prin intermediul anchetelor DNA,SERVICIUL TERITORIAL BACĂU ȘI PARCHETUL DE PE LÂNGĂ JUDECĂTORIA BACĂU!!!De asemenea,la Grădinița cu Program Normal din Sascut,la proiectul de reabilitare prin fonduri europene s-au cheltuit 1.800.000 lei vechi,care nu se justifică la capitolul execuție faptică ci numai în acte; și în acest caz, vă solicit o anchetă minuțioasă pe audit intern la modul de gestionare a banilor ,dar, mai ales,la întocmirea devizelor și falsificarea acestora pentru achiziționarea unor materiale de construcție la prețuri mai ieftine decât cele prevăzute în devizele originale,recunoscute de către MECȘ și IȘJ BACĂU,a facturilor și a chitanțelor,dar și a altor acte doveditoare pentru achiziționarea de mobilier școlar,uși,termopan,alte reparații la acoperiș etc. Din păcate, directorul adjunct nici nu are specimen de semnătură pentru actele instituției.Contractul de prestări -servicii între firma lui Ifrim Dan și Școala Gimnazială Sascut nu putea fi contrasemnat între un om cu drept de semnătură,așa cum e patronul acelei firme din Adjud și un om care nu e abilitat cu specimen de semnătură din partea Școlii Gimnaziale Sascut,așa cum e adjunctulContractul cu firma de la Adjud a fost semnat între Ifrim Dan,patronul firmei și doamna directoare Sandu Ionela.Așadar,adjunctul nu a avut drept de semnătură,prin împuternicire directă de la doamna director Sandu Ionela.Acest lucru necesită completarea unui formular tip între cel împuternicit și cel care pleacă în concediu de odihnă,concediu medical etc Printr-un control de mare amploare pe audit intern din partea Serviciului Contabilitate al IȘJ Bacău se poate stabili clar cine a greșit aici.Ceea ce este foarte ciudat în legătură cu efectuarea acestei lucrări de investiții e că,nici o persoană din cadrul Secretariatului și a Serviciului Contabilitate din cadrul Școlii Gimnaziale Sascut,nu a avut posibilitatea de a vedea acel contract semnat între Ifrim Dan și Sandu Ionela,directoarea instituției școlare.Adjunctul nici măcar nu a văzut vreodată acel contract de prestări –servicii,deși, în mod normal,toate lucrările de modernizare și dezvoltare a infrastructurii școlare intrau,de drept,în fișa postului său.În afară de Apostol Constantin,administratorul public local din cadrul Primăriei Sascut și Bostan Cristinel,primarul suspendat pentru condamnări penale,Sandu Ionela,directoarea Școlii,nimeni nu a avut acces la încheierea acestui contract de prestări-servicii.Fiecare poate să tragă concluzia cum crede.Cei care au fost directori,contabili,administratori,secretari, ar fi bine să își asume răspunderea pentru buna gestionare a acelui inventar al Școlii Gimnaziale Sascut Târg.Drept urmare,vă solicit ca,la efectuarea acestor anchete penale de control pe AUDIT INTERN ,să fiu pus și în situația de a aduce și alte probe incriminatorii,care să confirme veridicitatea comiterii cu intenție vădită a acestor infracțiuni grave de criminalitate economico-financiară,ce s-au produs la nivelul activității Departamentului Economic ,Financiar și Administrativ al Școlii Gimnaziale Sascut,dar și a Primăriei și în mod implicit, a Consiliului Local Sascut. Ca reprezentant direct al comunității locale din Comuna Sascut, vă solicit ,de urgență, să dispuneți prin intermediul Serviciului Descentraliz[rii Instituționale din cadrul I.Ș.J.Bacău,schimbarea din funcția de director prim a doamnei prof.SANDU IONELA,din cauza abuzurilor și neregulilor grave în exercitarea actului managerial,și numirea în această funcție de conducere,îndrumare și control a domnului profesor PASCU ION,deoarece instituția școlară are nevoie de ORDINE,DISCIPLINĂ ȘI O BUNĂ ORGANIZARE A ACTIVITĂȚII DIDACTICE…
31.08.2015 Dobrea Viorel
Tel:0748/617.620
Doamnei Inspector Școlar General din cadrul I.Ș.J BACĂU,Prof.Theodora Șotcan.