Municipiul Bacău are, în sfârșit, o comisie de circulație, așa cum prevede Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) și așa cum i-am pus în vedere și fostei administrații de nenumărate ori. Mulțumim Consiliului Local pentru votul de înființare exprimat astăzi!
Comisia de circulație se constituie în scopul îmbunătățirii calității deciziei referitoare la reglementările și intervențiile care vizează circulația auto, pietonală, a bicicliștilor, transportul persoanelor, parcarea și transportul mărfurilor, inclusiv din punct de vedere al influenței implicațiilor unor dezvoltări imobiliare și construcții propuse asupra traficului în raport cu trama stradală existentă.
Din Comisia de circulație vor face parte primarul, un viceprimar, directorul Poliției Locale, directorul Direcției de Drumuri Publice, un reprezentant al Inspectoratului de Poliție Județean Bacău, șeful Biroului rutier al Poliției Municipiului Bacău, Șeful Secției siguranța circulației, deservire auto și intervenții operative, directorul operatorului de transport public local, un reprezentant al Ordinului Arhitecților din România (OAR) care să aibă studii de urbanism sau de mobilitate urbană și un reprezentant al societății civile locale cu activitate relevantă în domeniul mobilității urbane.
Comisia va avea competența de a analiza, de a stabili și de a aproba măsuri în ceea ce privește:
- înființarea, desființarea sau modificarea tuturor elementelor de infrastructură stradală;
- măsurile și proiectele privind reorganizarea a circulației și a transportului public local;
- modificările temporare ale reglementărilor de circulație;
- avizarea studiilor de circulație sau trafic, a strategiilor de dezvoltare și documentațiilor de urbanism (PUG, PUZ, PUD);
- analizarea propunerilor administrației publice locale pentru avizarea unor reglementări de circulaţie rutieră, dar și a celor primite de la cetățeni ori persoane juridice.