Întreaga propagandă de casă a PSD Bacău a răspândit astăzi în spațiul public o promisiune a ministrului Transporturilor, Felix Stroe, cum că traseul pentru autostrada Moldova-Transilvania va fi Iași-Bacău-Brașov și că acesta devine o prioritate pentru ministerul pe care în conduce.
Din păcate, niciuna dintre aceste publicații nu a avut inspirația să verifice dacă această prioritizare are vreo justificare tehnică sau vreun gram de logică administrativă. Bine, eu cred că mai degrabă ceea ce face diferența este voința „jurnaliștilor” de a include această informație în materiale, dar asta e doar impresia mea.
Serios acum: nu v-ați săturat de promisiunile liderilor naționali și mai ales de poveștile periodice ale șefuleților băcăuani? Eu mă simt dator să verific aceste informații și totodată să vă arăt ce este realist și ce nu pentru că până la urmă este spre binele tuturor să nu ne facem iluzii deșarte.
Cu autostrada Iași-Bacău-Brașov e simplu
În primul rând, A8 (Iași-Tg. Mureș) este pe rețeaua principală europeană de transport (TEN-T Core) și ocupă o poziție net superioară în tabelul cu prioritățile din Master Planul General de Transport (MPGT) al României, în timp ce A13 (Bacău-Brașov și nicidecum Bacău-Brașov-Iași) figurează ca traseu secundar (TEN-T Comprehensive) și s-a clasat pe o poziție codașă în graficul privind prioritizarea autostrăzilor. V-am mai spus lucrurile astea atunci când parlamentarii PSD, în frunte cu senatorul Dragoș Benea, au început sabotajul care pare să aibă un singur scop final: nimeni să nu mai înțeleagă nimic iar ei să iasă în 2020 basma curată.
Apoi, să ne uităm la proiectul de buget al Ministerului Transporturilor pentru anul 2018 pe care ministrul Stroe al Transporturilor l-a prezentat și susținut ieri în cadrul aceleiași comisii din Parlament în care a făcut belicoasa promisiune privind autostrada Iași-Bacău-Brașov. Este această investiție bugetată? Este cel puțin menționată în planul ministerului din 2018? Răspunsul este NU la ambele întrebări. Absolut niciun rând scris și niciun leu alocat în bugetul de anul viitor pentru această închipuită autostradă Iași-Bacău-Brașov.
Când îl aud/citesc pe Dragoș Benea vorbind despre „argumente” cu privire la acest subiect, nu pot decât să râd și să îmi pun mâinile în cap gândindu-mă că în ultimii 12-13 ani a condus acest județ. Știe foarte bine că ceea ce propune el nu va deveni realitate mai devreme de anul 2030 exclusiv din cauza MPGT-ului realizat în timpul guvernării Ponta pe care, pentru posteritate, trebuie să menționăm că o îmbrățișa cu nenumărate plecăciuni. Astfel, eu cred că declarațiile sale au la bază populismul și mai puțin spre deloc prostia. Să nu-l subestimați! Oricum, MPGT-ul nu mai poate fi modificat, iar o investiție nu există dacă nu este finanțată, deci inclusă în buget.
Sunt foarte curios cum își propune Felix Stroe să convingă Comisia Europeană că Master Planul e o prostie și că ceea ce UE trebuie să finanțeze întâi nu este rețeaua primară de transport (deci traseul Iași – Tg. Mureș), ci fanteziile sale și ale colegilor pesediști de la Bacău.
Newsflash pentru domnii Benea și Stroe: o autostradă între Bacău și Iași nu numai că nu are sens, dar efectiv nu există în Master Plan. Promit să tipăresc harta de mai jos și să le-o trimit.
promisiuni pe banda rulanta, vorbe, stiri, dar nimic concret!
Puteti sa ne dati un exemplu de ce ati facut dvs in acest an pozitiv? In afara de a ne semnala ce nu fac ceilalti, ce fac, dar fac rau, etc. Ce ati facut dvs. Concret.. din care a iesit ceva mai mult decat mazgalirea unor foi. O actiune cu rezultat palpabil….
Câteva exemple:
Bacău – Capitala Tineretului (am inițiat și coordonat aplicația prin care acest titlu și implicit această șansă de dezvoltare pe sectorul de tineret au ajuns la Bacău);
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (care va însemna revoluție în trafic dacă va fi aplicat împreună cu proiectele planificate);
Premierea elevilor care au luat 10 la Bacalaureat și la Evaluarea Națională.
Restul le găsiți aici:
http://www.kristofer.ro/tag/activitate-consiliul-local/