Străzi neîncăpătoare pentru mașinile din Bacău. Soluția: transportul alternativ

Toate studiile, toate cifrele arată că motorizarea pe cap de locuitor în Bacău este la nivelul celei din București. La aceasta se adaugă miile de mașini din comunele limitrofe care intră zilnic in oraș.

Explicația: pur și simplu s-a intensificat foarte mult traficul auto în ultimii ani, pe fondul politicilor naționale (zero taxe de poluare, subvenții pentru combustibil, bonusuri pentru mașini noi etc) și al creșterii nivelului de trai. Iar numărul mașinilor va tot crește…

Soluția e simplă din punctul meu de vedere și în același timp singulară: transportul alternativ. Aici avem așa:

  • transport public: prioritizare (cu benzi unice pe principalele artere), accesibilizare (cu noile trasee recent aprobate), mărire frecvență (achiziționare autobuze în sensul triplării numărului existent), e-ticketing, predictibilitate ca urmare a implementării Sistemului de Management al Traficului;
  • piste pentru biciclete: finalizăm proiectele curente (23 km) și continuăm în alte zone + să le conectăm pe cele realizate acum; instalăm parcări păzite la toate școlile, spitalele, instituțiile; realizăm sistem public de bike-sharing;
  • tren metropolitan (nu “urban”, cum zic unii): conectăm comunele din jur de toate punctele de interes municipale de-a lungul căii ferate existente: Gherăiești parc, Gherăiești cartier, Depoului, Pod Mărgineni, Gară, Poliție, Pod Narcisa, Letea, Izvoare, zona industrială de sud.

Pentru traficul auto, un sistem de sensuri unice și organizarea parcărilor ar fi binevenite, dar trebuie curaj pentru asta, nu decidenți fricoși și îndrăgostiți de starea de fapt.

Asta e viziunea mea, pe scurt. Pe lung, într-un viitor plan de trafic și transport, bazat pe PMUD, SIDU și fondurile pe care Bacăul le are la dispoziție. Îl voi propune Comisiei de circulație, iar apoi Consiliului Local.

Dacă o ținem tot așa, fără parcări organizate, fără sensuri unice în cartiere, fără transport alternativ prioritizat, în 2-3 ani Bacăul va fi blocat. Deschiderea centurii a fost o oportunitate pe care încă nu am fructificat-o!

Vom reuși să rezolvăm problemele din orașele noastre doar atunci când vom lua decizii pe baza datelor disponibile și când cei care se pricep vor fi lăsați să facă treabă, nu izgoniți și expulzați din primării, cum se întâmplă în cazul meu acum.

2 thoughts on “Străzi neîncăpătoare pentru mașinile din Bacău. Soluția: transportul alternativ

  1. Buna dimineataaaa! La ce ora deschidem ochii?
    In Bacau e problemaa cu traficul doar din cauza navetei catre scoala a copiilor care sunt arondati la scoli din centru, ei locuind la periferie. Cine o sa isi aduca copilul pe bicicleta la scoala, vreo 10-15 km, zilnic, in noiembrie – martie???
    Da chiar traim pe planete diferite? Bagati sute de milioane de euro in proiecte fanteziste (tren metropolitan…) ca sa ia camarilele contracte usoare. Solutiile sunt simple: scoli de nivel bun in tot orasul, stoparea infractionalitatii juvenile, a bullying-ului si a consumului de droguri in scoli, plus, autobuze speciale pt copii. Pazite de gardienii publici adusi la rang de politie, si remunerati cu zeci de mii de lei, lunar.
    nu puteti, stati acasa!!!

  2. Asa se intampla cand masurile care au fost luate au fost de la coada la cap.Aglomeratia din oras este in primul rand din cauza scolilor care sunt toate pe o raza de 1km.Avem 7 liceie pe o raza de maxim 1km.Mai avem scoli si gradinite care sunt tot in centru.Daca mai punem si toate institutiile bugetare avem o reteta de blocare a traficului completa.Voi politicienii cand decideti sa intrati in politica va uitati in oglinda? Sunteti absolut mediocri.Atat de mediocri si lipsiti de viziune de ati compromis democratia.Asta cu pistele de biciclete a pus capac.Un proiect facut pe google maps,fara sa fi trecut cineva sa vada realitatile locale.
    Din pacate ati dezamagit cetatenii acestui oras si ma doare sufletul cand in fiecare zi emigreaza cineva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *