Sistemul „kiss and ride” este o aberație într-un oraș care susține, cel puțin în documentele strategice și prin proiectele europene atrase, descurajarea folosirii autovehiculului. Explicația e una simplă: faci amenajări pentru mașini, exact mașini vei atrage.
Asta vrem în preajma unităților de învățământ, să încurajăm din ce în ce mai mulți părinți să își transporte copiii cu mașina până în buza școlii?
Eu chiar nu înțeleg treaba asta și mi se pare cel puțin o greșeală de abordare a mobilității urbane să împingi mașinile la un metru de școală. La colțul străzii sau în cea mai apropiată parcare regulamentară ce are dacă îl lași/îl iei?
Primarul unui oraș care în viitor nu vrea să fie sufocat de mașini ar trebui să se gândească foarte bine cum conectează instituțiile de învățământ la rețeaua de transport public (apropo de noile trasee propuse) și abia apoi să prioritizeze facilitarea aducerii elevilor cu mașina la cursuri.
P.S.: În orice oraș vestic care bagă în seamă experții de mobilitate urbană, sistemele kiss and ride se amenajează în afara străzilor circulate, deci nu pe trama stradală circulată și care cel mai probabil că va fi blocată la orele dimineții de o astfel de măsură dacă nu ai o bandă suficient de lungă pentru K+R.
fotografie din Sectorul 2, unde sistemul kiss and ride a provocat nemulțumiri majore
daaa sigur.. sa venim la scoala cu bicicleta pe pistele cu pavele!
Grea tare lupta cu mentalitatile si tare mi-e ca bacauanii nu au nevoie de politicieni realisti si nepopulisti!
Astfel de decizii care duc la glomerarea orasului din motive de strangulare a traficului se pot lua doar in urma unei consultari.Nu va suparati,dar sunteti din ce in ce mai penibili.Voi aparatorii democratiei sunteti cei care o terfeliti zi de zi.