Mi-a făcut mare plăcere să fiu parte a ambițiosului program Școala altfel care a fost pus la cale săptămâna trecută la Colegiul Național „Ferdinand I”.
Sesiunea la care am acceptat invitația a durat circa două ore și a vizat dialogul cu administrația locală, aducând pe platformă internă Microsoft Teams a colegiului circa 170 de elevi (chiar plăcut surprins de interesul afișat) și mai mulți profesori.
Le-am povestit elevilor câte ceva despre administrația locală, ce facem noi zilnic la primărie, despre provocările administrării și dezvoltării Bacăului (cu exemple cât mai concrete, căci intenția mea a fost să le deschid apetitul către acest domeniu), dar și despre anumite proiecte și probleme pe care le-au ridicat:
- implicarea tinerilor în procesul decizional;
- un oraș mai colorat și mai animat;
- locuri publice pentru karaoke;
- piste pentru biciclete și pentru role;
- fațadele blocurilor etc.
Fără a insista și fără să intru prea mult în chestiunile de ordin politic, le-am oferit ferdinandiștilor câteva detalii și despre parcursul meu, punând accent pe implicarea în comunitate, cea care de altfel m-a purtat natural în Consiliul Local și ulterior în executivul Primăriei Bacău.
Am insistat foarte mult pe apelul meu către elevi: de a fi curioși, cât mai implicați și critici către orice formă de putere publică, astfel încât să își impună dorințele a căror eventuală materializare i-ar determina în cele din urmă să se întoarcă în Bacău după ce își vor termina studiile.
Avem foarte mulți tineri talentați și implicați în Bacău și nu doar că trebuie să îi ascultăm, ci să dezvoltăm orașul cu gândul la ei – eu cu acest gând am rămas după sesiunea online a Colegiului Ferdinand.