Bacău, lăsăm mașinile să se urce pe noi sau punem piciorul în prag? Câteva soluții.

În câțiva ani, Bacăul va ajunge exact ca Bucureștiul la capitolul pietoni și trotuare dacă nu vom face ceva semnificativ ca să reducem sau măcar să temperăm automobilitatea. Deja sunt străzi în Bacău (22 Decembrie este un bun exemplu în acest sens) unde pe trotuar abia încape un pieton-doi îngrămădiți, nevoiți să facă slalom printre mașinile parcate sau printre gropi ori alte obstacole nerezolvate de ultimele administrații.

Imaginați-vă doar cât de greu le este mamelor și taților ce au de împins cărucioarele în condițiile astea sau persoanelor cu handicap locomotor, ținute în casă și private de atâtea drepturi din cauza infrastructurii urbane neaccesibilizate și precare. Sau tuturor atunci când plouă și e plin de băltoace, noroi și nisip de la șantierele dintre blocuri ce nu sunt atent controlate.

Soluții există:
– un transport public mult mai bine organizat, civilizat și accesibil în cartiere (trasee noi, asociație de transport, modificare contract, achiziție de noi mijloace, tarifare inteligentă, benzi dedicate);
– parcări supraetejate, atent supravegheate și cu locuri de joacă incluse, amenajate pe suprafețele unde astăzi regăsim mii de garaje;
– astfel, luăm mașinile parcate pe străzi și trotuare și facem loc pietonilor, pistelor pentru bicicliști și benzilor dedicate transportului public;
– un program de accesibilizare a întregii infrastructuri rutiere.

O parte dintre aceste propuneri sunt incluse în proiectele din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru care militez încă din 2014 și care pot beneficia de finanțare europeană de peste 40 de milioane de euro. Documentațiile au fost aprobate în Consiliul Local, acum e momentul ca Primăria Bacău să își facă treaba.

Cu garajele încă nu am găsit deschidere, dar sper ca în 2020 (sau după, dacă vom avea ocazia) să ne apucăm măcar de un proiect pilot într-un cartier din oraș pentru a le arăta cetățenilor cât de importantă este înlocuirea coșmeliilor de beton cu parcaje supraetajate.

Sunt multe de făcut, dar trebuie voință, viziune, puse în aplicare de oameni care când intră dimineața în primărie să se gândească la ce probleme ale cetățenilor mai rezolvă în acea zi, nu la ce combinații imobiliare sau ce contracte păguboase mai aranjează pentru băieții deștepți de la partid ori pentru afaceriștii care le-au finanțat campaniile electorale.
masini trotuar bucuresti

4 thoughts on “Bacău, lăsăm mașinile să se urce pe noi sau punem piciorul în prag? Câteva soluții.

  1. In Bacau este mult de demolat.Acest oras a fost gindit total gresit.Acum intradevar este o solutie demolarea garajelor,dar nu este sufficient.Avem blocuri intregi care trebuie demolate.Dar vorbim povesti.Aceasta administratie nu este in stare sa construiasca niste terenuri de fotbal pentru copii si noi vrem parcari etajate.
    Este interesant de aflat care este forma de proprietate de sub actualele garaje.
    A fost o hotarire a consiliului local in care erau amendati cei care tin proprietatile in paragina.Ce se mai aude cu aceasta hotarire?Pentru ca in continuare vad in tot orasul tot felul de buruieni si serpi.

    1. Produce efecte aceasta hotarare, sunt cateva zeci de proprietati cu impozitul majorat de 5 ori, insa toata masura are o mare hiba: daca ti-ai luat certificat de urbanism (adica un simplu act, ca practic nu faci nimic la fata locului), autoritatea locala te lasa in pace pe motiv ca deja ai inceput demersurile cu privire la imobilul pe care il ai. Ceea ce este aberant, mai ales in contextul in care au majorat perioada de valabilitate a unor documente precum PUZ si PUD.

  2. Domnule Consilier,

    Fara indoiala ca ar fi bine sa se construiasca niste parcari supraetajate si Soseaua de Centura.

    Totusi pot sa pun ramasag ca acestea nu vor rezolva problema traficului artificial din Bacau si a problemelor generate de acesta.

    Populatia rurala cu acces la internet din jurul municipiului Bacau dar si o parte a populatiei municipiului a facut ani de zile „lobby” pe langa primaria municipiului Bacau in sensul de a se uni tot felul de stradute din municipiul Bacau si de a se construi o multime de sensuri giratorii.Rezultatul:municipiul Bacau a devenit o pista auto pe care isi fac veacul cat e ziua de lunga tot felul de soferi cu „treburi” sau aiurea.
    Nu trebuie sa facem nu stiu ce studii ca sa observam ca in comunele „lipite” din nefericire de municipiul Bacau ,in curtea fiecarei familii, sunt 1-2-3-4 autovehicule.
    De asemenea nu trebuie sa facem nu stiu ce studii sa observam ca in fiecare dimineata la fiecare intrare in municipiul Bacau dinspre aceste comune se formeaza cozi de autovehicule si se aglomereaza traficul in municipiu.
    De aceea inainte sa construim parcari supraetajate ar fi bine sa vedem cui apartin de fapt masinile insirate de-a lungul si pe trotuarele din municipiul Bacau.Daca mare parte din aceste masini apartin locuitorilor comunelor din apropierea Bacaului CRED CA ACESTIA AR TREBUI SA COTIZEZE PRIN PLATA UNEI VIGNETE, sumele astfel obtinute sa finanteze partial constructia acestor parcari supraetajate.

    Legat de Soseaua de Centura posibil ca aceasta sa scoata din oras traficul greu dar cred ca va spori afluxul de masini personale din comune catre municipiul Bacau.Cred ca este cum se spune in popor”la mintea cocosului”.

    Legat de acest trafic artificial cred mai degraba ca ar trebui ca dimineata si seara sa se faca si niste „filtre” la intrarile in oras sa se controleze si portbagajele.
    Daca nu se poate face asta poate se pun totusi niste camere video cu recunoastere faciala la fiecare intrare -iesire in oras.Am vazut ca in Parcul Cancicov s-au pus deci n-ar fi asa dificil.)))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *