Mestecam jeleuri si stateam intins pe un deal in creierul Muntilor Bucegi. Alaturi de mine se aflau tineri care cred in schimbarile in bine in problematica dezvoltarii durabile pe componenta de mediu. Erau ca si mine, participanti in tabara Maratonul Comunicarii, organizata de Fundatia Terra Mileniul III.
Board-ul acestui ONG a pus la cale intr-o seara o discutie libera despre deja celebrul proiectul Rosia Montana al RMCG. 90% dintre ONG-urile ecologiste sunt impotriva acestui proiect, iar Terra Mileniul III este unul dintre ele. Membrii acestuia s-au implicat mult in acest razboi mediatic dintre taberele pro si contra proiect si ar face orice ca acesta sa nu se realizeze.
Ma simteam prost cand imi trecea prin minte faptul ca am scris la sfarsitul lunii trecute un articol prin care acordam o bila alba proiectului Rosia Montana. Ma gandeam ca oricand putea sa „explodeze mamaliga”, avand in vedere ca studentii participanti in tabara stiau de blogul meu. Spre norocul meu, nu stiau de articol.
Sincer, imi pare rau pentru ce am scris in acel articol pentru ca, dupa multele ore petrecute la cursurile Fundatiei Terra Mileniul III, mi-am schimbat viziunea. Nu total, dar pot spune ca sunt mult mai rezervat in privinta pozitiei mele publice vizavi de exploatarea miniera de la Rosia Montana.
N-am fost indoctrinat si nici nu vreau sa credeti ca mi-am schimbat parerea fiind constrans de un minim bun simt vizavi de cei alaturi de care am stat timp de o saptamana in tabara.
Va las pe voi sa va ganditi si sa aflati de ce am spus ca cei de la RMGC sunt cei care m-au facut „sa imi musc limba”.
De ce ti-au schimbat parerea? Argumentele de acum o luna nu mai raman in picioare? Mie mi se pare ca o simpla discutie nu e de ajuns sa iti faci o parere. Cel mai important este sa mergi la fata locului. Eu doar asa am putut lua o decizie. Cand am fost si am vorbit cu sateni si am vazut in ce saracie lucie traiesc si cat de mult isi doresc acest proiect. Ei vor sa munceasca, asta-i principalul. Nu?
O fi, dar stii cum este: nu cred pana nu vad.
Păi dă o fugă până la Roșia, vorbește cu toată lumea de la centrele de informare, intră în vorbă cu 2-3 localnici și o să vezi apoi dacă stau lucrurile în picioare. Eu zic că nu e lucru puțin pentru o companie care nici nu a început exploatarea să ofere deja 500 de locuri de muncă în zonă.
500 de locuri de munca vs. cedarea pe nimic a principalei monede de schimb a unei natiuni (nu ca n-as fi de parere ca aurul e un bolovan supraevaluat)
„…pe un deal in creierul muntilor…” Sa-mi trag palme, ce marca a eului!
Frumos: „Titus Capilnean: The Online Communication Specialist @ProiectRMGC”.
Asta e ca si cum Goebbels ar comenta ceva de genul „ce misto se simt evreii in staiunea Auschwitz”.
Bravo Kristofer 🙂
Atat am avut sa-ti spun. Sa nu te lasi intimidat de Titus si de toti postacii RMGC-ului.
Viitorul tau conteaza mai mult decat un castig imediat.
Mai bine privesti cu atentie la felul in care conduc campania, este magistral condusa. Din pacate diabolic-magistral…
Si din cauza asta miroase a minciuna de trazneste…
ps. poti sa stergi comentariul meu daca vrei, eu am vrut sa il citesti tu, nu ma intereseaza sa apara in comentarii, am obosit sa le tot raspund postacilor, ma intereseaza mai mult sa simt ca vorbesc cu oamenii mai degraba decat cu robotii RMGC.
mergi la Rosia, fa-i o vizita lui Eugen David, sau lui Calin Capros sau inginerului (of, am uitat cum il cheama) si vei vedea oameni frumosi, integri de mai mare dragul. eu de-aia ma zbat, pentru acesti cativa oameni frumosi care ar putea fi calcati in picioare de tavalugul RMGC.
Good vibe to you 🙂
@Maria nu-i frumos să faci oamenii postaci doar pentru că sunt în altă poziție față de ideile tale. Și ar trebui să dai și dovezi atunci când acuzi oamenii de minciuna.
@Contrasens mă simt ”onorat” de această comparație atroce 🙂
Mi se pare oarecum echitabil ce ai scris aici, acum ai informatii pe care atunci nu le aveai si sti mai bn cum sta treaba. Ai o bila alba 🙂
Eu nu sunt si nici nu voi fi de acord cu proiectul.Poate nu sunt informat cum trebuie dar am primit un e-mail din partea unui Ong si m-a pus pe ganduri.Asta era scris in el, poti citi articolul si sa-ti dai cu parerea daca e asa sau nu, tinand cont ca ai auzit mai multe ca mine
http://www.acuzatul.blogspot.com/2011/09/salvati-rosia-montana.html
@Titus
Acum sunt 500 de anhajati.
Si vor fi maxim 1200 pe o perioada de maxim 2 ani. Cel putin asa spun pe hartie cei de la RMGC (pe site-ul http://www.rmgc.ro, cine stie sa caute gaseste multe informatii).
Nu stiu de unde vine chestia prezidentiala cu „mii de angajati”.
@Maria
Pot gasi extrem de usor 10 articole scrise de mari „ecologisti” care nu sunt decat mingi la fileu pentru RMGC…
Mai exact intrebari imbecile, cu raspuns simplu, care compromit orice intrebare serioasa ulterioara. Adica: daca eu spun ca soarele e verde cu dungi roz si cineva imi pune o poza in fata, degeaba spun apoi ca in soare au loc procese de fuziune a nucleelor de hidrogen cu formare de heliu… ca toata lumea retine ca eu spun gogosi.
Ar fi fooooooarte bine ca in discutie sa nu se bage prea tare si ferm oameni care au urat chimia in liceu sau care considera ca principala sarcina a unui ecolog e sa stranga hartiile dintr-un parc.
Daca are cineva chestii serioase si pertinente (asa cum are RMGC) pe tema Rosia Montana… il astept cu un link. Eu am gasit cel putin un studiu serios pe tema „de ce NU Rosia Montana”… Din pacate nu sunt multe 🙁
@Titus: Ce fac cei 500 de angajati?
Tu esti unul dintre ei?
Si daca da, ce faci mai exact? Esti inginer geolog?
Esti miner? (sau blogar-miner)
uite si studii:http://rosiamontana.org/categorii.shtml?cmd%5B297%5D=c-1-30357&cmd%5B292%5D=x-298-30417&x=30417&set%5B290%5D=selected-30357&set%5B297%5D=selected-30417
http://rosiamontana.org/categorii.shtml?cmd%5B297%5D=c-1-30357&cmd%5B292%5D=x-298-30560&x=30560&set%5B290%5D=selected-30357&set%5B297%5D=selected-30560
Si sus acolo le ai structurate pe domenii.
Ai dreptate Titus, poate ii numeri si pe publicitatari:
„Surpriza clasamentului pare a fi, insa, Proiectul Rosia Montana, care este a treia cea mai promovata marca din Romania in presa scrisa, cu reclame in valoare de 1,04 milioane de euro.”
http://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/cine-tine-ziarele-in-viata-vezi-cei-mai-mari-cumparatori-de-reclame-68382/
E normal ca un proiect minier sa fie pe locul 3 la promovare? Daca era un proiect legitim si legal nu avea nevoie de atata publicitate, adica bani aruncati.