Despre trafic, giratorii si decongestionare

Marti am vorbit pe blog despre trecerea de pietoni de la Arena Mall care ba cand exista, ba cand nu. Pana la urma a fost desfiintata. La comentarii, cititorii au deviat discutia de la subiect, un lucru bun de altfel. Tema din rubrica de comentarii era decongestionarea traficului din oras.

Cineva spunea ca mai bun era un pasaj subteran prin care puteau trece pietonii de un trotuar pe altu !! daca ar exista astfel de pasaje pe unde circulatia este mai aglomerata!! Cum ar fi la liceul Economic (si acolo se poate face un sens giratoriu) si in fata mall-ului, la cascada, etc. ar fi mai liber traficul 🙂. Ideea cu pasajele nu este deloc rea, dar sa fie supraterane, nu subterane. Banuiesc ca aceasta solutie nu este luata in calcul din cauza faptului ca ar urati peisajul urban.

Dupa acest comentariu si interventia mea in care am spus ca la Liceul Economic s-a hotarat deja sa se faca sens giratoriu, mai multi cititori vad o problema in a amenaja un rond in aceasta intersectie. Nu vad care-i problema. Primul a spus ca sens giratoriu dupa sens giratoriu nu e bine, iar al doilea a zis ca-s prea multi pietoni in zona si tocmai de aceea nu ar fi o idee buna.

Sa analizam putin situatia. Avem Bulevardul Unirii care incepe de la Statuia lui Stefan cel Mare (1) si care termina dupa Podul de la Serbanesti, la benzinarie. Dupa ce a facut sens giratoriu dupa pod (3), pe sensul in care se intra in oras, municipalitatea doreste sa mai amanajeze cateva sensuri giratorii:

  • In intersectia de la Liceul Economic. Aici se intalnesc doua strazi foarte importante: 9 Mai si Unirii. La orele de varf se intampla sa stai cate 7-8 minute la semafor din cauza coloanei de masini. (2)
  • Dupa pod, dar de aceasta data pe sensul de iesire din oras, inainte de benzinarie. Acolo au avut loc de-a lungul timpului multe accidente. (4)
  • In intersectia strazilor 9 Mai, Stefan cel Mare, Mioritei si Vadu Bistritei. Trafic sufocant si aici, mai ales la orele amiezii sau dimineata. Pe aici trebuie sa treaca si tot traficul greu care vine dinspre Piatra Neamt. Aici simtim lipsa centurii ocolitoare. (5)

Eu cred ca ar fi binevenite aceste solutii si cred ca ar decongestiona traficul. Avem noroc ca avem bulevarde late si ca nu suntem nevoiti sa facem giratorii de genul alora din Piatra Neamt. Stiti voi, sensurile alea giratorii cu diametrul unei roti de cascaval.

5 thoughts on “Despre trafic, giratorii si decongestionare

  1. [quote=kristofer93]Ideea cu pasajele nu este deloc rea, dar sa fie supraterane, nu subterane. Banuiesc ca aceasta solutie nu este luata in calcul din cauza faptului ca ar urati peisajul urban.[/quote]

    Nu vreau sa fiu nesimtit, dar asta e un exemplu clar de opinie neavizata in domeniul constructiilor civile si urbanism

    Tarile dezvoltate si de regula marile metropole, incearca acum sa debareseze infrastructura supraterana din interiorul oraselor in favoarea unor cai de comunicatie rutiere si feroviare subterane, din motive ca: congestionare, poluare chimica si fonica, restrictionare spatiu util public si degradare a unei suprafete largi din oras.

    Nici nu se pune problema "aspectului" pe cat o are impactul fizic asupra unei zone urbane cu o configuratie supraterana, mai ales in zona centrala. In plus, in Bacau nu exista loc pentru asa ceva.

  2. e bun un sens giratoriu la economic acolo pentru ca seara multi prosti nu vad semnul de cedeaza trecerea afisat pe 9 mai si se intampla accidente.

  3. Decat pasaj suprateran, mai bine traversezi pe trecere (ca ai trecere la 50m de cea desfiintata).

    Cum sa spui ca un giratoriu la economic ar decongestiona traficul?
    Tu nu traiesti in Bacau?
    Nu stii ce trafic pietonal intens este in zona?
    Ai trafic pietonal imens de la:
    – liceul economic
    – piata centrala
    – oamenii care se duc sau vin de la statiile de autobuz
    Gandeste-te ce inseamna ca dupa sens giratoriu sa ai trecere de pietoni pe care sa se traverseze aproape tot timpul.
    Asta da fluidizare a traficului.

  4. la autogara (3) se poate face foarte usor un pasaj subteran. Blv. Unirii pe deasupra si Caragiale pe sub

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *