În 2009, Consiliul Județean a concesionat Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău companiei aeriene Blue Air, care se angajase atunci să investească peste 40 de milioane de euro în ampla modernizare a aeroportului.
Lucrările au început, au avansat încetișor, însă când să demareze construcția noului terminal, Nelu Iordache (cel care deține Blue Aero) intră la pușcărie iar compania este scoasă la vânzare. Investițiile sunt suspendate automat, inclusiv cele de la Aeroportul din Bacău. Nasol moment.
De curând, Airline Management Solutions a cumpărat Blue Air. Aceștia se pare că nu au planuri prea mari legate de investiții, așa că e puțin probabil să se întâmple ceva până în septembrie, când lucrările de modernizare la BCM-ul nostru drag ar trebui să fie gata, iar pasagerii curselor să se îmbarce pe noul terminal.
Astfel, contractul de concesionare va fi reziliat, iar Aeroportul se va întoarce în administrarea directă a Consiliului Județean, a declarat astăzi Dragoș Benea. Ce a mai spus președintele CJ Bacău în conferința de presă de la sediul PSD Bacău este că traficul nu va fi afectat și că se caută soluții pe termen lung:
- modernizarea cu ajutorul fondurilor europene;
- un nou parteneriat public-privat;
- un parteneriat cu Primăria Bacău, dacă municipalitatea găsește fonduri.
Înainte să aruncați cu pietre, gândiți-vă că în ultimii 10 ani traficul a crescut de peste 10 ori pe Aeroportul Internațional și că în prezent zboară de la și aterizează la Bacău aproape 400 000 de oameni. Ăsta e numărul pe 2012. În 2013 se va ajunge la aproape 500 000.
Din 2009, adică de când Aeroportul Internațional „George Enescu” a fost concesionat celor de la Blue Air, traficul s-a dublat. Aghiuță a scris în luna martie că s-au investit ceva bani și că s-au făcut niște lucruri importante:
Păi, din cele 45 de milioane de euro, s-au făcut investiții de vreo 13 la sută. Asta înseamnă aproape șase milioane de euro. Banii ăștia nu se văd, pentru că majoritatea lucrărilor sunt în stadii ori incipiente, ori intermediare. Cert este că s-a rezolvat ceva la pistă și s-a făcut parcarea avioanelor.
Și mai e ceva: în 2004, Aeroportul era la un pas de închidere. În mai puțin de zece ani, acesta nu numai că a ajuns operabil, ci în stare de a gestiona 400 000 de călători pe an.
Ce articol din topor… Toti analfabetii s-au trezit jurnalisti. Cand nu ti-au crescut tuleiele, ai senzatia ca tu esti ciucurul din varf.
In fine…
Eu sunt blogger, nu jurnalist.
Ce e din topor? E o părere personală aici, nu investigație.
500 000? Noi chiar avem nevoie de un terminal nou. Cat poate sa coste? Cateva milioane de E. E o investitie ce o scoti rapid la un asemenea trafic.