O consultare interesantă: care sunt prioritățile orașului Bacău?

Zilele acestea, Banca Mondială, în parteneriat cu Federația Zonelor Metropolitane și Aglomerărilor Urbane din România (FZMAUR) și cu sprijinul autorităților publice subnaționale (mâna sus cine știe ce ar putea să însemne asta), a identificat o serie de proiecte cu impact metropolitan pentru București și cele 40 de reședințe de județ din România.

Astfel, suntem invitați să ne implicăm în ierarhizarea acestor proiecte prin completarea unui scurt chestionar. În lista de proiecte pentru municipiul Bacău, avem 10 obiective de investiții. Mai jos aveți ierarhizarea mea, așa cum o văd eu pentru o mai bună dezvoltare a zonei urbane în care creștem și trăim:

  • 1. Drumul Expres DX5 Ploieşti – Bacău – Paşcani (care include Centura Bacău);
  • 2. Modernizarea magistralei căii ferate 500;
  • 3. Ameliorarea conectivității între Bacău și Letea Veche prin crearea unei legături rutiere (inclusiv pietonale și ciclabile) între Strada Milcov și rețeaua stradală Letea Veche;
  • 4. Modernizarea / extinderea nodului multimodal Gara CFR;
  • 5. Ameliorarea accesibilității și conectivității Cartier Tache/CFR;
  • 6. Autostrada Braşov – Bacău;
  • 7. Reabilitarea ramurii estice a celui de al treilea inel rutier: Strada Chimiei, DJ 207G (Letea Veche) și Strada Tecuciului.
  • 8. Amenajarea pasajului rutier peste calea ferată (Magistrala 500) pe Calea Moldovei (DN 15);
  • 9 Drumul Expres DX5A Bacău – Piatra Neamţ;
  • 10. Drumul TransRegio către Vaslui;

Explicațiile pentru ordinea aleasă le voi scrie într-o zi în care nu am examen la urbanism. 🙂

Puteți participa și voi la această consultare aici, până pe 22 martie. Abia aștept rezultatele!

bacau pot

One thought on “O consultare interesantă: care sunt prioritățile orașului Bacău?

  1. Intr-o masura mai mica sau mare toate sunt importante, desi unele dintre ele vizeaza strict orasul altele sunt proiecte de anvergura care au impact asupra mai multor judete.

    Am o curiozitate la punctul 3. Asta ar implica in principal o varianta de traversare a raului Bistrita catre Letea Veche? Sau e vorba de imbunatatirea infrastructurii rutiere existente?
    Singurul mod de a imbunatati conexiunea dintre zona Milcov/Izvoare spre Letea Veche este cu un nou pod in aval (la sud) de barajul de la Insula. Adica o proiectie din intersectia Kaufland Milcov trecand prin zona halelelor de la Hidroconstructia apoi pod peste Bistrita si canalul de fuga si mai departe parte carosabila cu strapungere in drumul 207G din Letea Veche.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *