Solicit CNAIR să deschidă brațul vestic al Centurii Bacău printr-un memoriu cetățenesc în 7 puncte

Ieri am depus la CNAIR, dar și spre știința ministrului Transporturilor, un memoriu prin care am solicitat deschiderea de îndată a celor 7,36 km ai Centurii Bacău, adică sectorul vestic finalizat deja de antreprenorul UMB și pe care compania de drumuri îl ține închis, spre mirarea tuturor factorilor locali.

Memoriul cetățenesc pe care l-am realizat poate fi citit aici: https://bit.ly/memoriucenturabacau

Pe scurt, cele 7 argumente pe care le-am detaliat în document:

  • 1. Sectorul vestic este finalizat, fiind parcurs în repetate rânduri în ultimele zile cu bicicleta de acesta și de alți zeci de băcăuani care au avut ocazia să observe că cei 7 kilometri se prezintă impecabil și gata să primească trafic, cu indicatoare și marcaje;

centura bacau vest finalizata

  • 2. Sud-vestul orașului ar începe să respire, intersecția Calea Republicii-Aeroportului fiind în prezent cea mai poluată, potrivit Planului de calitate a aerului în municipiul Bacău;
  • 3. Întreg orașul scapă de tot tranzitul regional sud-vest/vest-sud, sectorul vestic al variantei ocolitoare urmând să descarce intrările în oraș pe direcția DN 2, DN 11 și DN 2F, fiind eliminat astfel schimbul de fluxuri dintre acestea în interiorul zonei urbane locuite;
  • 4. Chiar și după deschiderea acestui Obiect 3 al variantei ocolitoare, Bacăul va cunoaște o decongestionare considerabilă a traficului în sud-vestul orașului, cu efecte pozitive asupra locuitorilor, dar și pentru șoferii aflați în tranzit;

flux decongestionare bacau sud

  • 5. Va fi eliminată o zonă neagră a Bacăului, Calea Republicii fiind astăzi strada care înregistrează cele mai multe accidente din întreg orașul, cu cei mai mulți răniți și decedați: pietoni, bicicliști, șoferi (potrivit IPJ Bacău);
  • 6. Mai puțin zgomot în sudul orașului, având în vedere că strada Narciselor și Calea Republicii se numără printre străzile unde sunt înregistrate sarcini de zgomot ridicate, cauza indicată de specialiștii de la Incertrans în Hărțile strategice de zgomot ale municipiului Bacău fiind traficul ridicat de autovehicule;
  • 7. Aplicarea legii în vigoare (HG 845/2018), care permite recepția unui sector din întregul obiectiv, condițiile necesare fiind îndeplinite în acest caz: poate fi utilizat separat conform destinației sale și poate fi exploatat în condiții de siguranță și respectă cerințele fundamentale aplicabile.

De 20 de ani, în primul rând cetățenii municipiului Bacău și apoi zecile de mii de șoferi care tranzitează zilnic orașul așteaptă ca Bacăul să aibă o variantă ocolitoare circulabilă, care să îmbunătățească decisiv calitatea vieții in oraș, să reducă poluarea, zgomotul, să sporească siguranța de pe rețeaua rutieră și să scutească timp și nervi pentru șoferii aflați în tranzit.

Chiar și acest mic sector vestic, odată deschis, ar avea o grămadă de beneficii locale pentru cetățeni și pentru șoferii aflați în tranzit. Nu transformați Centura Bacău într-un muzeu, mai ales că antreprenorul a prioritizat un sector tocmai pentru a fi dat mai repede în circulație!

cristian ghinghes cnair

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *