Bacăul este un oraș cu serioase provocări de dezvoltare în teritoriu, nedepășite în ultimii 20 de ani din lipsa unei gândiri la nivelul zonei urbane funcționale din partea administrațiilor PNL și PSD. Problema principală de dispunere teritorială este dezvoltarea de-a lungul DN 2, pe axa nord-sud, jalonat la vest de calea ferată, iar la est de râul Bistrița, acestea acționând ca bariere pentru dezvoltarea circulară și tentaculară a orașului. Cum aceste bariere nu pot fi mutate, acestea trebuie străpunse și folosite în interesul băcăuanilor.
Concret, câteva proiecte pe care le-am propus la PLUS Bacău:
- construirea unui pod peste râul Bistrița spre Letea Veche (pe lângă pasarela pietonală și pentru bicicliști ce trebuie realizată de la Insula de Agrement spre est, deasupra apei),
- construirea unui centru intermodal de transport în jurul căii ferate, integrând infrastructural Gara Bacău (la est) cu o autogară publică (la vest) cu acces rapid la viitorul braț al Centurii Bacău, urmând a fi introdusă o linie specială de transport public Centru-Gară-Aeroport, cu mai multe stații în vestul orașului;
- străpungerea căii ferate, în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, cu pasaje pietonale și pentru bicicliști în mai multe zone ale orașului: Gara Bacău, zona Orizont, Parcul Cancicov etc.
- adaptarea zonei Pasajului rutier astfel încât aceasta să poată fi tranzitată nu numai de autovehicule, ci și de pietoni și bicicliști.
În același timp, trebuie să înființăm, împreună cu localitățile din jurul Bacăului, o asociație de dezvoltare intercomunitară pentru gestionarea integrată a transportului public la nivel metropolitan, care va da șansa municipalității să cumpere autobuze și să dezvolte transportul în regie proprie pe termen mediu și lung. Aceasta este prevăzută în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) ca autoritate de transport, însă este o măsură foarte importantă care nu a fost inițiată de actuala administrație, chiar dacă planul este aprobat încă din 2017.
Candidații PLUS Bacău la Consiliul Județean și Primăria Bacău atragem atenția că subiectul zonei metropolitane este abandonat, în ciuda faptului că există o Asociație pentru Dezvoltare Intercomunitară a Zonei Metropolitane (ADIZM), formată din municipiul Bacău și comunele din zona funcțională și pentru care băcăuanii plătesc aproape 2.000 de euro pe lună pentru salariile nete ale celor 4 angajați ai acestei structuri fantomă.
Pe strada Constantin Musat sunt aproximativ 90 de familii care au nevoie de o strapungere a caii ferate din capatul acestei strazi spre Parcul Cancicov. Pe langa ele sunt zeci de angajati care traverseaza zilnic calea ferata in mod ilegal si realmente periculos. Culmea e ca sunt treceri de pietoni in ambele capete ale “trecerii” peste calea ferata. Sunt batrani care traverseaza pe aici, sunt mamici cu carucioare de copii, sunt copii cu biciclete, chiar nu e usor sa treci caile ferate. Singurele altrnative impun un ocol de aproximativ 1 km pentru a traversa fie prin faimosul pasaj cfr de la Gara, fie suprateran pe la bariera de la politie, pasajul Oituz-Guse neavand un trotuar pentru pietoni.