Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov” găzduiește mâine, de la ora 11:00, o nouă ședință ordinară a Consiliului Local al municipiului Bacău din care fac parte ca independent. Ordinea de zi, anunțată și propusă de primar, cuprinde 18 proiecte de hotărâre.
Astfel, urmează să dezbatem și să luăm decizii pe marginea unor subiecte precum bugetul local, locurile din creșe, iluminatul public, locuințele ANL, premierea elevilor, închirierea unor spații la Piața Centrală, validarea mandatului unui nou consilier local PSRO etc. Desigur, sunt așteptate și o serie de interpelări din partea consilierilor și răspunsuri de primit de la cei care conduc orașul.
Ieri, la ședința de comisie, ne-au fost prezentate alte 3 proiecte de hotărâre pe care primarul le-ar fi dorit introduse peste ordinea de zi. Acestea nu vor intra la vot vineri deoarece nu sunt însoțite de avizele Comisiei juridice nr. 5 întrucât nu au fost prezentate cu 5 zile înainte (așa cum spune Legea 215/2001 a administrației publice locale) și nici nu a fost justificată urgența includerii lor pe ordinea de zi. Asta-i legea, nu ne jucăm.
Ce vom discuta și vota (sau nu…) la ședința de mâine:
- 1. aprobarea contului de execuție bugetară al municipiului Bacău pe semestrul I al anului 2017;
Conform datelor furnizate în proiectul de hotărâre, la jumătatea anului Primăria Bacău nu și-a îndeplinit țintele nici pe partea de venituri la bugetul locar, nici pe cea privind cheltuielile. Dragedia cea mai mare este, ca și anul trecut de altfel, la zona de dezvoltare (investiții): sub 8% dintre plățile previzionate în ceea ce privește obiectivele de investiții, deci dezvoltarea orașului, au fost realizate până la 30 iunie 2017.
Situația execuției bugetului local la 30 iunie 2017:
– venituri: 207.890.169 lei față de cei 243.219.160 previzionați;
– cheltuieli: 184.774.324 plăți efectuate față de suma planificată de 321.086.900 lei;
– dezvoltare: din totalul de 98.963.060 lei au fost cheltuiți abia 8.398.396 lei.
Așadar, o execuție bugetară care, cel puțin pe mine, mă face din nou să pun sub semnul întrebării capacitatea managerială a celor care astăzi conduc Primăria Bacău și implicit execuția bugetului aprobat la începutul anului de Consiliul Local.
- 2. îndreptarea unei erori materiale din HCL nr. 254/2017 în sensul modificării denumirii „Școala Sanitară Postliceală Christiana” în „Școala Postliceală Sanitară Christiana”;
- 3. acordarea unui premiu în valoare de 5.000 de lei doamnei Munteanu Lidia pentru împlinirea vârstei de 100 de ani;
- 4. înființarea a două grupe la Creșa nr. 3 din str. Pictor Andreescu nr. 5;
- 5. aprobarea caietului de sarcini pentru serviciul de iluminat public în municipiul Bacău;
- 6. aprobarea documentației tehnico-economice (faza studiu de prefezabilitate) pentru construirea unor locuințe ANL destinate specialiștilor din sănătate, pe str. Teiului nr. 13 (zona Bucegi III C);
Imobilul va avea 22 de apartamente decomandate: 2 garsoniere, 6 apartamente cu 2 camere, 10 apartamente cu 3 camere, respectiv 4 unități locative cu 4 camere. Finanțarea va fi asigurată, conform proiectului de hotărâre, de MDRAPFE, prin ANL, cu excepția lucrărilor privind utilitățile și dotările tehnico-edilitare. Costul total al investiției este de 1.642.871 euro fără TVA. De proiectarea obiectivului s-a ocupat SC Chelaru Grup SRL Bacău, aceași firmă care s-a ocupat și de Centrul de Îngrijiri Paliative inaugurat recent de Asociația Lumina.
- 7. modificarea HCL 270/2016 privind susținerea costurilor transportului urban pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în sensul alinierii regulamentului cu majorarea punctului de pensie.
Astfel, în continuare vor beneficia de transport public gratuit persoanele care aveau o pensie de 1.106 brut/lună și acum obțin 1206 lei brut/lună.
- 8. alocarea a 2.385 lei către CSȘM Bacău în vederea organizării evenimentului „Cupa Club Sportiv Știința Municipal Bacău” la sărituri în apă ce va avea loc în perioada 27-29 iulie 2017 la Bazinul de înot.
Conform proiectului, de banii aceștia vor fi cumpărate medalii, diplome și dulciuri pentru participanți.
- 9. aprobarea regulamentului de vânzare a locuințelor construite pentru tineri prin Agenția Națională pentru Locuințe;
- 10. premierea elevilor din municipiul Bacău care au obținut rezultate deosebite la examenele de Evaluare Națională și de Bacalaureat din sesiunea iunie-iulie 2017;
Este exact proiectul pe care l-am inițiat și depus în urmă cu două săptâmâni și care, din păcate, a fost avizat nefavorabil de Primăria Bacău.
Ca argument, funcționarii din subordinea primarului Necula invocă un articol din OUG 99/2016 care chiar nu are absolut nicio treabă cu inițiativa mea. Acest articol spune că “instituţiile şi autorităţile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice, nu acordă premii personalului din cadrul acestora.” Ce treabă au elevii de 10 de la Bacalaureat și Evaluarea Națională cu personalul din cadrul instituțiilor și autorităților publice, nu știu.
- 11. premierea elevilor care au obținut performanțe deosebite la examenul de Bacalaureat și la Evaluarea Națională în anul școlar 2016-2017;
Este un proiect similar cu al meu, numai că a fost depus ulterior din PNL. Acesta a primit exact același aviz din partea Primăriei Bacău. Lucrurile sunt clare: primarul Necula vrea musai ca el să fie inițiatorul proiectului prin care vor fi acordate aceste premii (el le zice recompense). Al lui, anunțat abia ieri, cică ar fi legal pentru că este întemeiat în baza ordinului de ministru privind Statului elevului. Ar fi de râs dacă nu ar fi de plâns… oricum ar fi, elevii își vor primi premiile. Totuși, primarul ar face bine să o lase mai moale cu populismul și să (ne) explice tuturor de ce a suspendat programul anual de premiere a elevilor, studenților și profesorilor cu performanțe (aka Gala Învățământului).
- 12. închirierea a 2 spații aflate pe Terasa de Flori a Pieței Centrale, prin licitație publică deschisă, pe o perioadă de 5 ani, la prețul de pornire de 30 lei/mp/lună;
- 13. închirierea a 3 spații aflate în incinta halei Pieței Centrale, prin licitație publică deschisă, pe o perioadă de 5 ani, la prețul de pornire de 30 lei/mp/lună;
- 14. închirierea a 2 amplasamente aflate pe platoul acoperit al Pieței Centrale, prin licitație publică deschisă, pe o perioadă de 5 ani: unul la prețul de pornire de 106 lei/mp/lună, iar celălalt la prețul de pornire de 45 lei/mp/lună;
- 15. închirierea a 4 amplasamente aflate pe terasa de flori a Pieței Centrale, prin licitație publică deschisă, pe o perioadă de 5 ani, la prețuri de pornire ce variază conform anexei 2 a proiectului (pag 6);
- 16. completarea inventarului bunurilor ce aparțin domeniului public al municipiului cu o suprafață de 1516 mp ce nu se regăsea în suprafața de 4.116 mp aferentă străzii Teiului;
- 17. validarea mandatului de consilier local al domnului Diaconu Eusebiu-Iancu (PSRO);
- 18. stabilirea președintelui de ședință al Consiliului Local pentru întâlnirile din lunile august-septembrie 2017.
——————————————————————————
Documentațiile complete ale proiectelor de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor. Ședințele comisiilor au avut loc ieri.
Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?
Stai ca asta e buna: toata campania l-a criticat pe Luchian pentru povestea cu blocul construit si acum Necula, ajuns primar, le da lui Chelaru si Apostica (ce au lucrat la acel imobil) un mic contractel pentru proiectarea unui bloc ANL? Tare!!!
Cu muncitorii de la directia de servici publice…Ati uitat domnule Consilier Cristian Ghinghes?Multumesc
Am întrebat azi, la ședință, la secțiunea diverse. N-am primit răspuns pe loc, dar am primit promisiunea că îmi vor spune în scris sau la următoarea ședință ce măsuri vor lua.
Astept cu nerabdare raspunsul.La terminarea mandatului lui Necula,urmezi tu pentru scaunul de primar.Eu ti-am spus ca vei fii consilier local.Poti ajunge si primar.Esti „curat” ca sa poti intra ca primar pentru orasul asta.Succes si astept raspuns si unul oficial.Multumesc
Mulțumesc și eu pentru susținere și interes. Revin cu răspunsul… când îl primesc. 🙂
HOPA NE 1]nu era cred gata cu contestatiile ,de aia a amanat premierea ,…2] PTR. CE VOR SA LICITEZE -TOT PTR FLORI ,PESCARII VINURI ,BRANZETURI,CARNE ..???–NU AU STIUT CA SE INCEPE INTAI CU PLICUL ??? SAU NU LE-AU CONVENIT CAT A F, IN PLIC / DA CE UN SPATIU E DE LA 30 RON/M,IAR ALTELE MAI PUTIN?? -CE EXPLICATII S-AU DAT??? O RUGAMINTE -CAND VA FI O SEDINTA IN PRIMARIE CU ACCES A CATORVA PERS. MA ANUNTI TE ROG ,DINCOLO E PREA DEPARTE ,DOAR LA IARNA CAND E LIBER SOTUL ,DAR NU MA LASA,ASA CA ACOLO NU AJUNG