Vi se pare normal ca o primărie cu ditamai direcția juridică (ce cuprinde 23 de posturi) să își propună să mai cheltuiască încă 250.000 de lei pentru achiziționarea de servicii de asistență și reprezentare juridică în 2022?
Anul trecut, potrivit Ziarului de Bacău, un sfert din banii cheltuiți de administrația Viziteu pe servicii juridice au mers către firma fostului prefect (USR), adică 27.000 din circa 100.000 lei. Fără procedură competițională, păi cum altfel?
De ce or fi crescut acum aceste cheltuieli cu reprezentarea în instanță de 2 ori și jumătate și de ce Direcția Juridică nu le poate duce cu cele 23 de posturi din organigramă ar trebui să auzim în ședința Consiliului Local din 31 ianuarie din gura inițiatorului proiectului prin care au fost propuse aceste cheltuieli.
Până atunci, am transmis deja o interpelare cu următoarele întrebări:
- 1. Lista actualizată a proceselor de pe rolul instanțelor în care UATM Bacău, Primarul municipiului Bacău și Consiliul Local al Municipiului Bacău au calitatea de parte, precizând pentru fiecare cauză dacă au fost contractate servicii de asistență juridică și, dacă da, cu ce avocat/societate, care sunt costurile angrenate până în momentul de față în respectivul dosar, dar și procedura de atribuire;
- 2. Care sunt criteriile care stau la baza stabilirii oportunității contractării serviciilor de asistență juridică, cine le verifică și cine întocmește referatele în acest sens?
- 3. Care este factorul decizional al UATM Bacău ce stabilește dacă într-un dosar este sau nu nevoie de servicii de asistență juridică?
Revin cu răspunsurile când le voi primi.