V-am spus că am de gând să vă țin la curent cu mai tot ce mișcă prin Primăria Bacău, chiar dacă eu sunt în Consiliul Local și rolul meu este unul mai degrabă deliberativ și nu executiv la nivel de oraș.
În acest articol voi trece în revistă atribuțiile pe care le au noii capi ai municipalității, în urma deciziei primarului.
La 4 zile după învestire, primarul Cosmin Necula a semnat o dispoziție (nr. 1163/27.06.2016) prin care își deleagă o mare parte dintre atribuții către cei doi viceprimari, Dragoș Ștefan (ALDE) și Constantin Scripăț (PMP), respectiv către secretarul Nicolae Ovidiu Popovici și administratorul public Leonard Pădureanu.
În cele ce urmează, voi detalia pe fiecare persoană delegată de primar în parte ce domenii, direcții, servicii, birouri și compartimente urmează să coordoneze și să îndrume cel puțin până la schimbarea organigramei instituției (că am înțeles că se lucrează la asta).
Viceprimarul Dragoș Ștefan (ALDE):
- Arhitectul șef (autorizații în construcție, urbanism, cadastru, fond locativ, îndrumare asociații proprietari, administrare și inventariere patrimoniu);
- Învățământ, cultură, sănătate;
- solicitările privind ocuparea temporară a domeniului public sau privat al municipiului;
- solicitările de amplasare a reclamelor publicitare pe domeniul public sau privat al municipiului;
- solicitările de închiriere ale persoanelor fizice sau juridice.
Viceprimarul Constantin Scripăț (PMP):
- piețe și târguri;
- drumuri publice (rețele, iluminat, siguranța circulației, atelier mecanic);
- salubrizare, agrement, parcuri (spații verzi, igienă publică, utilaje și servicii tehnice).
Secretarul Nicolae Ovidiu Popovici:
- Serviciul Administrație Publică Locală și Registrul Agricol;
- Compartimentul de Informare Cetățeni;
- Serviciul juridic și Aplicarea Legilor Proprietății (organizare alegeri, informații publice, autoritate tutelară);
- Autorizare Activitate Economică și Transport;
- Direcția Publică de Evidență a Persoanelor a mun. Bacău.
Administratorul public Leonard Pădureanu:
- Direcția economică;
- Unitatea Municipală pentru Monitorizare;
- Direcția Tehnică (achiziții, tehnic investiții, aprovizionare și IT);
- Serviciul Implementare Proiecte;
- rapoartele procedurilor de achiziție publică;
- reprezentarea municipiului în ceea ce privește proiectele cu finanțare europeană;
- coordonarea serviciilor publice de interes local.
Ce-i mai rămâne primarului Cosmin Necula:
- gestionarea câinilor comunitari;
- audit public intern;
- situații de urgență;
- protecție civilă;
- corp control;
- managementul resurselor umane;
- baze sportive;
- compartiment finanțări locale;
- Teatrul Municipal Bacovia;
- Club Sportiv Știința Municipal Bacău;
- creșe;
- control financiar preventiv;
- Poliția Locală;
- ADL (Agenția de Dezvoltare Locală);
- Căminul pentru Persoane Vârstnice;
- Direcția de Asistență Socială;
- reprezentarea municipiului în ceea ce privește proiecte cu finanțare europeană;
- Direcția Juridică și Administrație Locală.
Dacă din instituție va lipsi primarul Cosmin Necula, atribuțiile vor fi preluate de viceprimarul Dragoș Ștefan. Când lipsește unul dintre viceprimari, atribuțiile sunt preluate de celălalt viceprimar. Dacă lipsesc ambii secunzi ai primarului, atribuțiilor lor revin administratorului public Pădureanu. Dacă doar acesta din urmă lipsește, sarcinile sale sunt preluate de Dragoș Ștefan.
Asta este tot ceea ce prevede dispoziția prin care primarul și-a delegat o mare parte dintre atribuțiile pe care le deține.
nu era mai simplu sa postezi dispozitia de primar?
Nu. E stufoasă și e în format scanat.
E mai bine ca lucrurile să fie scrise și explicate pe înțelesul tuturor.
Scrise si explicate pe intelesul tuturor???? Iti jicnesti electoratul!!!! Sunt destui care stiu (înteleg) sa citeasca o dispozitie. Sau cărei categorii de oameni te adresezi????
Probabil celor care scriu „jicnesc” si nu „jignesc”…