Un arbore plantat la fiecare 4 locuri de parcare în Bacău

Toate, dar absolut toate parcajele la sol amenajate odată cu dezvoltările imobiliare din municipiul Bacău, indiferent de mărimea lor, trebuie să fie realizate cu un arbore plantat la fiecare 4 locuri de parcare amenajate!

Este o obligație care exista în Regulamentul Local de Urbanism (RLU) și căreia în ultimii ani nu i s-a dat importanță, ca să nu zic că în multe cazuri nu a fost respectată. Motivele le știu mai bine foștii. Parcă aveau alergie la verde, nu alta.

Ei bine, în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU) am lămurit chestiunea asta și acum este verificată la fiecare documentație pe care o avem pe masă.

Uite așa, verdele și natura vor prima în țesutul urban în fața griului și a betoanelor care apar odată cu imobilele și centrele comerciale ce vor fi dezvoltate în Bacău.

În rest, la ședința de săptămâna trecută CTATU a emis mai multe avize favorabile (inclusiv pentru extinderea Arena Mall și pentru proiectul de regenerare urbană al Dedeman din Șerbănești), dar și o serie de recomandări pentru alte documentații la care mai e de muncă:

  • respectarea distanțelor reglementate și prezentarea acordurilor de vecinătate;
  • clarificarea regimului juridic al căilor de acces;
  • realizarea de studii de mobilitate;
  • includerea unor spații dedicate învățământului în cazul unui mare proiect de locuințe colective;
  • respectarea normativelor privind locurile de parcare;
  • corelarea cu proiectele de piste pentru biciclete aflate în proiectare etc.

P.S.: îi rog pe dezvoltatorii supărați de aplicarea întocmai a prevederilor din regulament și a celor legale să nu mai plângă pe la diferite uși înalte ale primăriei că e „un nebun în fruntea comisiei de urbanism”. Decizia este comună și cel mai mare cuvânt îl au de spus specialiștii din comisie, nu eu. Ce-i drept, câine încă nu m-au făcut…

comisia urbanism bacau

One thought on “Un arbore plantat la fiecare 4 locuri de parcare în Bacău

  1. Parca va laudati ca veti impune dezvoltatorilor solutii pentru evitarea supraglomerarii zonei de nord a orasului si pentru cresterea mobilitatii; ori aprobarea la rand a proiectelor, fara solutii, va bloca zona de nord si mobilitatea catre centrul orasului. Care sunt solutiile agreeate/impuse? Ati parcurs vreodata zona intre orele 7.30 – 8.30, in timpul scolii? Noile dezvoltari rezidentiale cum vor rezolva problema?
    Doar respectarea legii si reglementarilor nu sunt solutiile asteptate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *