Toate, dar absolut toate parcajele la sol amenajate odată cu dezvoltările imobiliare din municipiul Bacău, indiferent de mărimea lor, trebuie să fie realizate cu un arbore plantat la fiecare 4 locuri de parcare amenajate!
Este o obligație care exista în Regulamentul Local de Urbanism (RLU) și căreia în ultimii ani nu i s-a dat importanță, ca să nu zic că în multe cazuri nu a fost respectată. Motivele le știu mai bine foștii. Parcă aveau alergie la verde, nu alta.
Ei bine, în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU) am lămurit chestiunea asta și acum este verificată la fiecare documentație pe care o avem pe masă.
Uite așa, verdele și natura vor prima în țesutul urban în fața griului și a betoanelor care apar odată cu imobilele și centrele comerciale ce vor fi dezvoltate în Bacău.
În rest, la ședința de săptămâna trecută CTATU a emis mai multe avize favorabile (inclusiv pentru extinderea Arena Mall și pentru proiectul de regenerare urbană al Dedeman din Șerbănești), dar și o serie de recomandări pentru alte documentații la care mai e de muncă:
- respectarea distanțelor reglementate și prezentarea acordurilor de vecinătate;
- clarificarea regimului juridic al căilor de acces;
- realizarea de studii de mobilitate;
- includerea unor spații dedicate învățământului în cazul unui mare proiect de locuințe colective;
- respectarea normativelor privind locurile de parcare;
- corelarea cu proiectele de piste pentru biciclete aflate în proiectare etc.
P.S.: îi rog pe dezvoltatorii supărați de aplicarea întocmai a prevederilor din regulament și a celor legale să nu mai plângă pe la diferite uși înalte ale primăriei că e „un nebun în fruntea comisiei de urbanism”. Decizia este comună și cel mai mare cuvânt îl au de spus specialiștii din comisie, nu eu. Ce-i drept, câine încă nu m-au făcut…
Parca va laudati ca veti impune dezvoltatorilor solutii pentru evitarea supraglomerarii zonei de nord a orasului si pentru cresterea mobilitatii; ori aprobarea la rand a proiectelor, fara solutii, va bloca zona de nord si mobilitatea catre centrul orasului. Care sunt solutiile agreeate/impuse? Ati parcurs vreodata zona intre orele 7.30 – 8.30, in timpul scolii? Noile dezvoltari rezidentiale cum vor rezolva problema?
Doar respectarea legii si reglementarilor nu sunt solutiile asteptate!