Ședința Consiliului Local Bacău din 8 noiembrie 2019 (rezumatul proiectelor)

Mâine, de la ora 10:00, la Centrul de Afaceri și Expoziții are loc o nouă ședință a Consiliului Local Bacău, după ce la întrunirea anterioară de săptămâna trecută nu au fost epuizate toate cele 53 de puncte de pe ordinea de zi. Mai precis, doar vreo 20 de proiecte au fost discutate în cele 6 ore ale ședinței, întâlnirea neputând să continuie deoarece sala era rezervată pentru o reuniune a Baroului.

Eu le-am mai spus celor care organizează aceste ședințe, în speță primarului Necula și secretarului Nicolae Ovidiu Popovici: nu mai rezervați sala în zilele în care există ședințe ale Consiliului Local! E normal să dureze, e normal să dezbatem, să întoarcem problemele orașului pe toate părțile. Pentru asta luăm indemnizație, pentru asta am fost aleși, nu ca să votăm proiectele la foc automat, așa cum visează cei care încă sunt la conducerea orașului.

Ce a mai rămas de discutat în linii mari: iarăși organigrama nouă propusă de primarul Necula și demararea procedurilor pentru achiziționarea unui sediu nou (după ce săptămâna trecută ambele proiecte au fost respinse deja), iarăși majorarea substanțială a tarifului la gigacalorie, modificarea contractului cu SOMA, achiziția de noi servicii de consultanță juridică etc.

  • 01. alocarea a 400.000 lei pentru continuarea prestării serviciilor de asistență juridică pentru recuperarea prejudiciilor de la spital;
  • 02. modificarea HCL nr. 16/2019 prin care s-a aprobat achizitionarea de servicii juridice de consultanta, de asistenta si/sau de reprezentare in anul 2019;
  • 03. transmitere dreptului de concesiune prevăzut în unele contracte de concesionare;
  • 04. concesionarea directă a unui lot de teren de 84 mp în str. George Bacovia nr. 12 către Ramona Neagu și Petru-David Neagu;
  • 05. plata cotizației de 145.000 lei către Asociația “Grup Inovare și Dezvoltare Durabilă” Bacău (GAL IDD Bacău);
  • 06. prelungirea unui contract de concesionare încheiat cu Chioreanu Rodica pentru un spațiu cu destinația de cabinet medical și a terenului aferent în str. Martir Horea, nr.1;
  • 07. prelungirea unui contract de concesionare încheiat cu Horubet Didina pentru un spațiu cu destinația de cabinet medical și a terenului aferent din str. Mihai Eminescu nr. 28A;
  • 08. aprobarea actului adițional nr. 10 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare a Municipiului Bacau, incheiat cu SC Soma SRL;

soma gunoi bacau ploaie 2015

  • 9-17. concesionarea directă a unor suprafețe de teren din str. Izvoare nr. 129 către beneficiarii locuințelor construite de Asociația Habitat for Humanity România;
  • 18. completarea asocierii Federației Române de Natație și Pentaton Modern cu încă un eveniment care se va desfășura la Bazinul de Înot: Cupa României la Sărituri în apă (15-17 noiembrie);
  • 19. prelungirea contractului de concesionare încheiat cu Crizantema SRL pentru terenul de 30 mp din str. Lucrețiu Pătrășcanu nr. 2;
  • 20. plata sumei de 3.000 lei reprezentând cotizația de membru către Asociația Administratorilor de Piețe din România;
  • 21-23. drepturi de uz și servitute către Delgaz Grid SA pentru branșamente sau extinderi rețele gaz/electricitate;
  • 24. majorarea consistentă a costului gigacaloriei:

– pentru consumatorii casnici racordați la rețeaua de transport: de la 181,58 lei -> 294,01 lei;
– pentru consumatorii casnici racordați la rețeaua de distribuție: de la 181,58 lei -> 472,75 lei;
– pentru consumatorii casnici racordați la rețelele de distribuție ale centralelor de cvartal: 181,58 lei -> 579,95 lei.

Scopul: infuzia unor venituri consolidate de încă 8,56 milioane lei pe an la Thermoenergy.

Așa cum am precizat și ieri după ce am analizat propunerea primarului Necula, proiectul nu ține cont de recomandările din proiectul POCA privind asigurarea managementului performanței și calității, realizat cu fonduri europene, care țintea direct problemele din aparatul de specialitate al Primăriei Bacău.

Organigrama nu e a primarului ca să le facă loc favoriților pe funcții de conducere, ci a instituției care trebuie să livreze proiecte, investiții și servicii publice de calitate pentru cetățeni.

organigrama

Anunț de pe acum public că nu voi vota o astfel de structură administrativă fără viziune, fără cap, fără coadă, fără atribuții clar delimitate, dar mai ales fără a respunde nevoilor viitoare ale orașului.

  • 26. aprobarea noii organigrame a Direcției de Asistență Socială;
  • 27. demararea procedurilor de cumpărare a unui imobil cu destinația de sediu al Primăriei Bacău, suma vehiculată ridicându-se la 1,8 milioane euro;

bcr

  • 28. dezlipirea unui teren de 12 mp din str. Erou Gh. Rusu nr. 2;
  • 29. înlocuirea lui Lucian Bogdănel (fost consilier al primarului) cu Diana Marin (arhitect șef) în AGA Asociației Grup de Acțiune Locală (GAL) “Inovare și Dezvoltare Durabilă” Bacău;
  • 30. alocarea a 35.450 lei și punerea la dispoziție a Teatrului Municipal Bacovia către Asociația Centrul Daniel pentru realizarea Festivalului STEA printre Stele;
  • 31. alocarea a 9.200 de lei către CS Regional de Șah Nord-Est pentruy realizarea Cupei Municipiului Bacău la Șah 2019;
  • 32. alocarea a 550.000 lei pentru organizarea Sărbătorilor de Iarnă: aprindere brad și iluminat festival, recital ansambluri, 1 Decembrie, artiști, program Revelion 2019, foc de artificii, management și regie speciacole, două scene (45 mp și 100 mp);
  • 33. aprobarea regulamentului de organzizare și funcționare și a regulamentului intern ale Centrului Bugetar Creșe Bacău;
  • 34. majorarea plafonului veniturilor din pensii până la care pensionarii din municipiu pot beneficia de un sprijin material constând în tichete de 130 lei semestrial după majorarea punctului de pensie: 1380 lei inclusiv este noul plafon;
  • 35. modificarea HCL 335/2017 privind asigurarea resurselor financiare pentru susținerea transportului urban cu mijloace de transport în comun ca urmare a majorării punctului de pensie;
  • 36completarea HCL nr. 343/2019 prin care au fost desemnati reprezentantii Consiliului Local al Municipiului Bacau in consiliile de administratie ale unitatilor de invatamant preuniversitar din municipiul Bacau pentru anul scolar 2019 – 2020;
  • 37. Raportul aferent trim. III pe anul 2019 privind stadiul realizării măsurilor din Planul de calitate a aerului în municipiului Bacău pentru dioxid de azot (NO2/NO) și oxizi de azot;
  • 38. atribuirea denumirii de strada “Academician Solomon Marcus” străpungerii care face legătura între str. Nicolae Bălcescu și str. Mihai Viteazu;
  • 39. revocarea HCL 87/2018 prin care se ia act de încetarea funcției de consilier local a lui Eusebiu Diaconu (PSRo) și revenirea acestuia în Consiliul Local.

Documentația completă pentru toate proiectele de hotărâre o găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor.

Ne vedem la ședință!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *